سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست نقد و بررسي فيلم "به هدف شليك كن"؛

سامان سالور: فيلم هاي پليسي اولويت پروانه ساخت ندارند

فيلم هاي فراموش شده اكشن نسبت به فيلم هاي اجتماعي و كمدي اولويت براي مجوز پروانه ساخت ندارند.

به گزارش

خبرنگار حوزه سينمايي باشگاه خبرنگاران

حاضر در محل، نشست نقد و بررسي فيلم "به هدف شليك كن" با حضور محمد كتيرايي، كارگردان سامان سالور نويسنده و رضا درستكار منتقد شب گذشته 30 بهمن در

فرهنگسراي ارسباران

برگزار شد.

محمد كتيرايي كارگردان در نشست "به هدف شليك كن" گفت: با همكاري سامان سالور به ايده اي در زمينه ژانر پليسي رسيديم كه با قبول تهيه كنندگي توسط جهانگير كوثري فيلمنامه توسط سامان سالور در مدت زمان كوتاهي نوشته شد.

وي ادامه داد: فيلم هاي اكشن در سينماي ايران بسيار سخت توليد مي شود و به طوري كه اگر حمايت هاي تهيه كننده نبود اين فيلم به پايان نمي‌رسيد.

كتيرايي در خصوص مراحل كار عنوان كرد: فيلمنامه براساس تحقيق از اداره آگاهي نوشته شده است و موضوع داستان برگرفته از واقعيت هاي جامعه است.

كارگردان "به هدف شليك كن" در خصوص مشكلات ساخت فيلم اظهار داشت: محدوديت هاي نيروي انتظامي اجازه بروز خلاقيت را از كارگردان مي‌گيرد و اين باعث شد اتفاق خوب و هيجان انگيزي در فيلم صورت نگيرد.

كتيرايي خاطرنشان كرد: متاسفانه در حال حاضر سينما به فيلم هاي كمدي و اجتماعي اختصاص پيدا كرده است و فيلم هايي با ژانر اكشن حمايت خود را از دست داده اند.

سامان سالور نويسنده در نشست "به هدف شليك كن" گفت: فيلم نامه به لحاظ منطق مشكل داشت و معتقدم دعواها و صحنه هاي اكشن در فيلم منافات با فرهنگ جامعه‌ ماست بايد حذف مي شد.

وي ادامه داد: هر چند اين فيلم به لحاظ كارگرداني خوب ساخته شده بود ولي به دليل اينكه در سينماي ما ژانر اكشن وجود ندارد با منطق و واقعيت ما سازگار نيست.

سالور در خصوص مشكلات ساخت فيلم هاي اكشن عنوان كرد: ژانر فراموش شده اكشن جسارت زيادي براي فيلمسازي مي‌خواهد مسئله‌ي توليد بازگشت سرمايه به لحاظ تدوين، مشكلات يك كارگردان براي ساختن فيلم هاي اكشن و پليسي است.

نويسنده "به هدف شليك كن" اظهار داشت: هيچ بهانه اي براي ساختن اين نوع فيلم ها وجود ندارد واقعيت اين است كه فيلم هاي اكشن به خاطر فيلم هاي اجتماعي الويت ساخت ندارند.

سالور در خصوص نقد سينمايي خاطرنشان كرد: متاسفانه اتفاق بدي كه براي جريان نقد افتاده موجب شده سينما را به عنوان يك سرگرمي نگاه كنند و كارگردان ما را به فيلم هاي فرهنگي، سياه نما و جشنواره اي محكوم كرده اند.

وي خاطرنشان كرد: خوشحالم كه در حد كوچكي كمكي در فيلمنامه كرده ام و اميدوارم كتيرايي در كار بعدي خود با آرامش و امكانات بيشتر فيلمي قابل باور بسازد.

رضا درستكار منتقد در نشست "به هدف شليك كن" گفت: در صحنه هايي از فيلم بد كار نشده است اما شرط لازم براي فيلم هاي اكشن دعوا و صحنه هاي آن است.

وي در خصوص نقطه قوت فيلم عنوان كرد: يكي از نقطه ضعف هاي فيلم اين است كه احساس همدلي با مخاطب ايجاد نمي كند و نسبت به تشخيص سليقه هاي مخاطب بلاتكليف است.

درستكار در ادامه گفت: يكي ديگر از ضعف ها آن است كه فضاي جغرافيايي فيلم است به طور مثال تهران به عنوان يك شهر پر ترافيك نمي‌تواند جايي براي مانور ماشين ها باشد و اين كار فيلم را غير قابل باور كرده است.

وي تصريح كرد: انگيزه سارقان براي دزدي مشخص نيست و در پايان فيلم نيز كشته شدن دختر يك نوع ابهام را در مخاطب ايجاد مي‌كند.

درستكار خاطرنشان كرد: متاسفانه فيلم هاي پليسي استخوان بندي ندارد و موانعي كه براي ساخت وجود دارد كارگردان را براي ساختن فيلم محدود كرده است./ي2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.