سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانه، جهشي به سوي تشكيل دولت الكترونيك است

معاون پشتيباني و توسعه منابع معاونت نيروي انساني نهاد رياست جمهوري سامانه جامع بانك اطلاعات و مديريت اوقاف و بقاع متبركه سازمان اوقاف را مغز متفكر و مركز آمار و اطلاعات اين سازمان ارزيابي كرد و آن را جهشي به سوي توسعه سيستم فناوري و تشكيل دولت الكترونيك دانست.

نادر رياحي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با تاكيد بر توصيه ويژه رهبر معظم انقلاب اسلامي در خصوص ضرورت توسعه نظام اداري الكترونيك با هدف ارائه خدمات مطلوب به مردم افزود: اين مهم طي سندي بالادستي در برنامه پنجم توسعه فناوري نوين به دستگاه هاي مختلف ابلاغ شده و اجراي آن در دستور كار مسئولان قرار گرفته است.
وي صدور حكمي در ماده 177 قانون برنامه پنجم توسعه به منظور توسعه و استفاده بهينه از وقف از طريق مستندسازي املاك ايجاد سامانه و تمركز اطلاعات رقبات و موقوفات را مورد توجه قرار داد و اضافه كرد: براساس اين قانون مقرر شد اطلاعات موقوفات، اثلاث، املاك و مراكز وقفي در قالب يك سامانه اطلاعاتي تعريف شده و در برنامه ريزي فرد و كلان اين سازمان مورد بهره برداري قرار گيرد.
معاون اداري، مالي و امور مجلس سابق سازمان اوقاف شفاف سازي، سرعت بخشي، عدم امكان سو استفاده هاي مالي و جلب اعتماد عمومي را از نتايج قابل توجه و مهم ايجاد سامانه جامع ذكر كرد و افزود: زماني كه امانتداري سازمان اوقاف از طريق شفاب سازي براي مردم آشكار شود، با ايجاد اعتماد ميان دو گروه جامعه و سازمان، استيفاي حقوق و موقوفات نيز با سهولت بيشتري صورت خواهد گرفت.
معاون پشتيباني معاونت نيروي انساني نها در رياست جمهوري به وجو نزديك به 18 هزار دفتر پيشخوان الكترونيك در شهرها و روستاهاي كشور مرتبط با مراكز اداري دولت اشاره كرد و افزود: براي گسترش عمق خدمات به مناطق مختلف روستايي ميتوان از وجود دفاتر خدمات الكترونيك و دفتر پيشخوان براي ارائه خدماتي نظير تنظيم اسناد ثبت املاك به وصول اجاره بها ابلاغ اخطاريه، پرداخت و دريافت وجود بهره برداري ناميم.
وي در ادامه از تاليف كتاب با موضوع جهاد اقتصادي و وقف خبر داد و خاطر نشان كرد: اجراي صحيح نيست واقف مهمترين تبليغ درباره وقف و گسترش فرهنگ وقف است چنانكه ارزش سرمايه اجتماعي وقف از سرمايه گذاري اقتصادي آن وسيع تر و قابل توجه تر است./ز
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.