سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رژيم صهيونيستي در صورت حمله به کشورهاي منطقه محکوم به شکست است

روزنامه اماراتي در مقاله اي نوشت در طول تاريخ همه تجاوزکنندگان به کشورهاي منطقه با شکست مواجه شده اند و رژيم صهيونيستي -درصورت حمله به اين کشورها- از اين امر مستثني نيست.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه اماراتي الخليج؛ اين روزنامه در گزارش امروز خود با عنوان "کسينجر و دعوت به کشتار اعراب" به قلم "فايز رشيد" نوشت: پس از آن که "گينگريچ" سناتور صهيونيست وجود مردم فلسطين را منکر شد، يک صهيونيست تندرو ديگر به نام "هنري کسينجر" وزير خارجه اسبق آمريکا، صاحب سياست گام به گام و پدرخوانده معاهده کمپ ديويد، در گفت و گويي مطبوعاتي به خبرنگار روزنامه آمريکايي "ديلي اسکيپ" گفت:درجنگي که در منطقه به وقوع خواهد پيوست، فقط اسرائيل و آمريکا پيروز خواهند شد و اسرائيل بايد از قدرت و سلاحي که در اختيار دارد براي کشتن بيشترين تعداد ممکن از اعراب استفاده و نصف خاورميانه را اشغال کند.

کسينجر در همين گفت و گو مي افزايد :ما به ارتش آمريکا ابلاغ کرديم که ناگزيريم با توجه به اهميت راهبردي خاورميانه براي ما زمام امور را در هفت کشور خاورميانه به دست بگيريم؛ به ويژه اين که اين کشورها نفت و ديگر منابع اقتصادي دارند.


رشيد نوشت:کسينجر با درخواست آشکار و علني از "اسرائيل" براي کشتن نصف عرب ها نژاد پرستي صهيونيستي شديد خود را ثابت مي کند و در اين خصوص هيچ شکي باقي نمي گذارد؛ زيرا او شاگرد ژابوتينسکي، هرتسل و ديويد بن گوريون است. او بيشتر به «اسرائيل» گرايش دارد تا آمريکا. وي در زمان تصدي وزارت خارجه امريکا فعاليت هايش را صرف خدمت به رژيم صهيونيستي و لابي صهيونيست در امريکا کرد؛ از اين روي براي امضاي معاهده شوم کمپ ديويد بين «اسرائيل» و مصر تلاش کرد.


اين معاهده بزرگترين و قوي ترين کشور عربي را از (دايره) نزاع با دشمن صهيونيست خارج کرد. پيش از اين نيز سفر ننگين سادات به قدس و سخنراني او در کنست صورت گرفت. رئيس جمهور سابق مصر کسينجر را «هنري عزيز» صدا مي زد.


کسينجر بارها به کشورهاي عربي داراي رابطه با فلسطين اشغالي و نيز بسياري از ديگر کشورهاي عربي سفرهاي دوره اي داشت و سر سفره بسياري از رهبران عرب نشست؛ با اين وجود کشتن نصف اعراب را خواستار شد. از نظر او امريکا بايد نصف ديگر اعراب را تحت سلطه خود قرار دهد.


به عبارت ديگر او خواهان اشغال مستقيم نيمه دوم از کشورهاي خاورميانه است و چه بسا مي خواهد اين اشغال با گرفتن قابليت هاي اين کشورها و نه از طريق ارتش صورت گيرد. خواسته کسينجر مبني بر کشتن نصف اعراب اتخاذ سياست هاي نازيسم و فاشيسم را به دنبال دارد و او خواهان پاکسازي نژادي در عراق است.


تمايل شديد او به القاي اين مطلب که سياستي متعادل درمورد مناقشه اعراب-صهيونيست ها دارد، در زمان تصدي وزارت خارجه امريکا، نوعي دروغ و حقه بازي بود؛ زيرا بسياري از عرب ها به ماهيتش پي بردند و او را «صهيونيست تا مغز استخوان» توصيف کردند.
نويسنده با انتقاد شديد از اظهارات مطبوعاتي اخير کسينجر ادامه داد.. کسينجر شکست کشورش را در ويتنام فراموش کرده يا در اين مورد خود را به فراموشي زده است.


وزير خارجه اسبق امريکا شکست کشورش در عراق و ناکام ماندن آن را به همراه تمام کشورهاي غربي در افغانستان فراموش کرده است.
وي شکست «اسرائيل» را به دست مقاومت ملي لبنان در سال 2006 و نيز شکست آن را در حمله به غزه در سال هاي 2008 و 2009 فراموش کرده است.


او علاوه بر اين فراموش کرده يا در اين مورد خود را به فراموشي زده است که در طول تاريخ همه تجاوزکنندگان به کشورهاي عربي با شکست مواجه شده اند. اين را فقط من باب يادآوري تاريخ براي اين وزير آمريکا نوشتم تا به او و امثال او تاکيد کنم دشمن صهيونيست سرنوشتي مشابه آناني که به کشورهاي عربي حمله کردند، خواهد داشت يعني شکست خواهد خورد./ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.