سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمايت سناتورهای جمهوري خواه از تجهیز تسلیحاتی اغتشاش گران سوریه

دو تن از سناتورهای ارشد جمهوری خواه آمریکا از تجهیز تسلیحاتی نیروهای مخالف سوریه حمايت کرده و خواستار برگزاری جلسه ای برای رسیدگی به گزینه های نظامی در اين کشور شدند .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛" جان مک کین" و "لیندسی گراهام" سناتورهای جمهورخواه آمریکا از ایالت های "آریزونا" و "کارولینای جنوبی" روز گذشته از دولت آمریکا خواستند تا نیروهای مخالف سوریه را به لحاظ تسلیحاتی تجهیز کند.

 

براساس اين گزارش ،"مک کین" و "گراهام" که هر دو در کمیته تسلیحاتی مجلس سنای آمریکا فعالیت دارند و در سفر خود به خاورمیانه در افانستان به سر می برند، با این استدلال که تجهیز مخالفان سوری به شکست دولت سوریه ای منتهي خواهد شد که روابط نزدیکی با ایران دارد، مجموعه ای از پیشنهادات کمک های دیپلماتیک، بشردوستانه و نظامی به آشوبگران را مطرح کردند که این پیشنهادات، آمریکا را مستقیما در پشت تلاش ها برای سرنگونی "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه قرار می دهد.

 

"گراهام" معتقد است : جدا کردن سوریه از ایران به اندازه اعمال تحریم ها علیه ایران به منظور جلوگیری از برنامه هسته ای این کشور دارای اهمیت است؛ اگر نظام سوریه به وسیله دولتی دیگری جایگزین شود که روابطی با ایران ندارد، در این صورت آمريکا به موفقيت بزرگي دست مي يابد ..

 "مک کین" نيز اميدوار است ، راه هایی وجود خواهند داشت که از طریق آنها می توان بدون دخالت مستقیم آمریکا گروه مخالفان سوری را تجهیز تسلیحاتی کرد.

وي در ادامه خاطر نشان ساخت : بنابراین من نه تنها مخالف تجهیز تسلیحاتی مخالفان سوری نیستم بلکه از دستیابی مخالفان سوری به تسلیحات حمایت می کنم./ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.