سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متن مناظره روانبخش با زاكاني

مناظره حجت الاسلام والمسلمین قاسم روانبخش به عنوان عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی و عليرضا زاکانی از جبهه متحد با دعوت دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني جبهه پايداري، مناظره جالب حجت الاسلام والمسلمین قاسم روانبخش به عنوان عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی و اقای دکتر زاکانی از جبهه متحد با دعوت دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) با استقبال پر شور دانشجویان برگزار شد.

در اين مناظره مقرر شد كه هر كدام30 دقيقه به بيان مواضع جبهه ي مربوط به خود بپردازند؛ حجت الاسلام و المسلمين روانبخش 14 دقيقه از وقت خود را استفاده كرد وسپس تريبون را به اقاي زاكاني واگذار نمود و بعد اقاي زاكاني 45 به بيان مواضع جبهه متحد پرداخت / روانبخش حكمت تشكيل جبهه پايداري را 3 اصل اساسي ولايت مدار ي،مقابله با جريان انحرافي و فتنه گران ناميد/ زاكاني گفت : بايد وحدت كنيم تا اصول گرايي راي بياورد و گرنه خطر اصلاح طلبان وجود دارد؛ حجت الاسلام روانبخش در پاسخ اين سخن تصريح كرد : فتنه 88 ابرويي برا ي انها نگذاشت اگر ته مانده اي از ابروي انان بود اقاي مهاجراني در ديدار ملك عبدالله از بين برد؛ بنابراين مانند كساني نباشيم كه اسم بچه خودش رو پهلوان گذاشته بود واز ان مي ترسيد؛ خود شما هم مي دانيد كه اصلاح طلبان انتخابات را تحريم كردند / آقاي زاكاني در خصوص وحدت تاكيد كرد: اگر وحدت را رعايت نكنيم قضاياي گذشته (76و...) تكرار خواهد شد؛ حجت الاسلام روانبخش نيز در پاسخ به وحدت گفتند ما وحدت راقبول داريم اما نه به بهاي نابودي اصول / زاكاني ويژگي جبهه متحد را ولايت پذيري ، وحدت و همدلي گروه ها دانست و در همين خصوص روانبخش تصريح كرد : ولايت پذيري به لفظ نيست بلكه به عمل است مقام معظم رهبري ايت الله مصباح را بصير به معناي حقيقي كلمه مي دانند و دوست شما اقاي توكلي در سايت الف ،ايشان را بي بصيرت مي دانند.

برای انتخاب شروع کننده مناظره قرعه کشی صورت گرفت که قرعه به نام حجت الاسلام و المسلمین روانبخش درآمد مقرر شد که هر کدام30 دقیقه به بیان مواضع جبهه ی مربوط به خود بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین روانبخش 14 دقیقه از وقت خود را استفاده کرد وسپس تریبون را به اقای زاکانی واگذار نمود و بعد اقای زاکانی 45 به بیان مواضع جبهه متحد پرداخت که طولانی بودن ان مورد اعتراض دانشجویان قرار گرفت.

سپس حجت الاسلام و المسلمین روانبخش 28دقیقه مطالبه مطروحه آقای زاکانی را پاسخ دادند که از این به بعد زمان 10دقیقه به 10دقیقه تقسیم می شود ودر پایان به پرسشهای شفاهی دانشجویان پاسخ دادند.

حجت الاسلام و المسلمین روانبخش که اغاز کننده مناظره بود بانقل بخشی از سخنان مقام معظم رهبری وحضرت ایت الله مصباح یزدی و با لحنی بسیار ارام به بیان مواضع جبهه پایدار ی انقلاب اسلامی پرداخت .

ایشان حکمت تشکیل ان را 3 اصل اساسی ولایت مدار ی،مقابله با جریان انحرافی و فتنه گران نامید و گفت : مقام معظم رهبری مراسم 19 دی بر رقابتی بودن انتخابات تاکید کردند و خواهان ان شدند که همه بر اساس حجت شرعی حرکت کنند ودر یک رقابتی سالم بدون تخریب یکدیگر، انتخابات دشمن شکن پرشکوه برگزار کرده و نمایندگان را که بر اصول پایدارند رابه مجلس بفرستیم.

سپس زاکانی مهم ترین ویژگی جبهه متحد را ولایت پذیری ، وحدت و همدلی گروه ها دانست و گفت اگر وحدت را رعایت نکنیم قضایای گذشته (76و...) تکرار خواهد شد ودر شرائط جدید و حساس منطقه و موقعیت بالای جمهوری اسلامی باید وحدت کنیم تا اصول گرایی رای بیاورد و گرنه خطر اصلاح طلبان وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین روانبخش در پاسخ گفتند که جریان فتنه و اصلاحات دیگر درنظام ابرویی ندارند ، فتنه 88 ابروی برا ی انها نگذاشت اگر ته مانده ای از ابروی انان بود اقای مهاجرانی در دیدار ملک عبدالله از بین برد؛ وی افزود : بنابراین مانند کسانی نباشیم که اسم بچه خودش رو پهلوان گذاشته بود واز ان می ترسید؛ خود شما هم می دانید که اصلاح طلبان انتخابات را تحریم کردند.

حجت الاسلام و المسلمین روانبخش ؛ درباره پاسخ به وحدت گفتند ما وحدت راقبول داریم اما نه به بهای نابودی اصول.

ایشان در باره اصلاح طلبان نیز گفتند: شاخص ها ی آنان مانند تابش و کواکبیان جرات نمی کنند به تهران منتقل شوند ایا اصلاح طلبان با سر لیستی خانم جلودار زاده والهه راستگو می خواهند رای بیاورند پس بگذارید انتخابات رقابتی باشد وتخریب راکنار بگذارید.

حجت الاسلام و المسلمین روانبخش عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی ؛ همچنین درپاسخ به اقای زاکانی که مهم ترین شاخصه جبهه متحد را ولایت پذیری وحرکت حول محور جامعه مدرسین و جامعه روحانیت ذکر کرده بود ؛ گفت: ولایت پذیری به لفظ نیست بلکه به عمل است مقام معظم رهبری ایت الله مصباح را بصیر به معنای حقیقی کلمه می دانند و دوست شما اقای توکلی در سایت الف ،ایشان را بی بصیرت می دانند .

مقام معظم رهبری انتخابات سالم و رقابتی می خواهند و تاکید می کنند که یکدیگر را تخریب نکنید ولی جبهه متحد با چاپ ویژه نامه ای در 22 بهمن که بصورت گسترده در راهپیمایی را پخش شد مخالفان لیست جبهه متحد را مخالفان جامعه مد رسین و تندرو دانسته و با نقلی از امام، انان را طرفدار اسلام امریکایی معرفی کرده است.

روانبخش در حالی که چند نسخه از این نشریه را در دست گرفته بود و به حاضران نشان می داد گفت ایا معنا ی جذب حداکثری این است ایا جامعه مدرسین در سراسر کشور و در تهران لیست دارد که دیگران را به مخالفان جامعه مدرسین متهم می کنید.

وقتی حجت الاسلام و المسلمین روانبخش درباره هزینه های سنگین جبهه متحد و استفاده از امکانات شهرداری به اقای زاکانی اعتراض کرد و گفت که شما در جلسه قبلی به دریافت مبلغ 100 میلیون از اقای قالیباف اعتراف کرده اید و این خلاف نظر مقام معظم رهبری در وابستگی به منابع قدر ت و ثروت است : آقای زاکانی ضمن پذیرش ان گفت که انتخابات هزینه دارد و از پاسخ منطقی طفره رفت ومسئله خمس اقای محصولی راپیش کشید.

حجت الاسلام و المسلمین روانبخش در پاسخ گفت پرداخت خمس از طرف اقا ی محصولی اشکالی ندارد و این متشرع بودن اقای محصولی رامی رساند. خدا راشکر می کنیم که مشکل جبهه پایداری این است که اقای محصولی خمس داده است اگر ایشان خلافی کرده بود الان تابلوی ان را به کره ماه اویزان کرده بودید البته در میان شما هم کسانی وجود دارند که می توانند نصف بازار را بخرند.

در پایان چند تن از دانشجویان که در تریبون ازاد صحبت کردند نکات جالبی را مطرح کردن غالبا اقا ی زاکانی را مورد خطاب قرار داده و از اینکه انان در کنا ر ساکتین فتنه نشسته اند اعتراض داشتند.

یکی از دانشجویان خطاب به زاکانی گفت : همین شما دو سال پیش روی همین صند لی مواضع اقای لاریجانی و باهنر را مورد حمله قرار دادید وامروز در کنار آنها در یک جبهه قرار گرفته اید و شما هروقت صحبت هایی از آقایان لاریجانی و قالیباف و باهنر می شود می گویید به من ربطی ندارد پس شما نماینده جبهه متحد هستید یا نماینده خودتان؟!

در پایان جلسه با صمیمیت اتمام یافت ومواضع جبهه پایدار ی انقلاب اسلامی و جبهه متحد برای دانشجویان روشن گردید./س3

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.