سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

لرستان قطب تولید داروی دامی کشور/ تولید 60 درصد داروی مورد نیاز

مدیر کل دامپزشکی استان لرستان از این استان به عنوان قطب تولید داروی دامی و انسانی کشور یاد کرد و گفت: 60 درصد داروی دامی کشور در لرستان تولید می شود.

جواد گودرزی درحاشیه گردهمایی مدیران دامپزشکی منطقه دو کشور در گفتگو با

خبرنگار باشگا

ه   با اشاره به اینکه لرستان جزو استانهایی است که مرکز تولید داروی دامی و انسانی به شمار می آید، اظهار داشت: 60 درصد داروی دامی و انسانی کشور در لرستان تولید می شود.

وی با بیان اینکه کارخانه های سازنده دارو و واکسن زیادی در لرستان فعالیت می کنند، یادآور شد: این کارخانه ها امکان کنترل بیشتری در خصوص بیماریهای دامی را در اختیار استان گذاشته اند.

مدیر کل دامپزشکی استان لرستان از راه اندازی دو واحد تولید داروی دامی در استان خبر داد و افزود: شرکت تولید داروی دامی "بایر افلاک" در منطقه ویژه ازنا و راه اندازی یک شرکت دیگر در استان موجب افزایش تولیدات و صادرات دارو در لرستان می شود.

گودرزی با بیان اینکه لرستان هر ساله مقدار زیادی داروی دامی را به حوزه خلیج فارس، پاکستان و افغانستان صادر می کند، عنوان کرد: لرستان مهمترین قطب تولید داروی دامی است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 95 درصد از نیاز داروی دامی در داخل کشور تامین می شود، ادامه داد: فقط پنج درصد از نیاز داروی دامی کشور وارد می شود.

مدیر کل دامپزشکی استان لرستان همچنین با بیان اینکه 60 درصد از نیاز داروی طیور وارد و تنها 40 درصد از نیاز داروی طیور در داخل کشور تولید می شود، یادآور شد: رویکرد و تلاش ما بر این است که میزان واکسنهای وارداتی را کاهش دهیم و این نیاز را در داخل کشور برطرف کنیم./س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.