سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهبر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح كرد:

مجلس، وكيل‌المله است نه وكيل‌الدوله

عضو فراكسيون روحانيون مجلس در واكنش به اظهارات اخير مشاور حقوقي رئيس جمهور گفت: مجلس وكيل‌المله است و تابعي از دولت و يا شعبه‌اي از آن نخواهد بود.

حجت‌الاسلام محمدتقي رهبر نماينده مردم اصفهان در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه مجلس نبايد وكيل الدوله باشد، گفت: قواي مقننه، مجريه و قضائيه در اجراي وظايف خود مستقل بوده و مطابق وظيفه خود عمل مي‌كنند لذا طرح سوال از رئيس‌جمهور نمي تواند مصداق بحران آفريني در كشور باشد و اين موضوع مي‌تواند فرصتي براي رفع سوء تفاهم‌ها باشد.

وي در ادامه با انتقاد از اظهار نظر اخير مشاور حقوقي رييس جمهور گفت:  اجراي قانون اساسي و آئين نامه داخلي مجلس به معناي چالش آفريني براي قوه مجريه نخواهد بود و سوال از رييس جمهور به عنوان حق قانوني نمايندگان مردم، بحراني براي كشور به وجود نخواهد آورد.

عضو كميسيون حقوقي و قضائي خانه ملت تصريح كرد: انتقاد منطقي و سازنده نمايندگان، هيچگاه كشور را به سوي بحران سوق نمي‌دهد، بلكه سبب مي شود مجلس پوياتر شده و بر عملكرد دستگاه هاي اجرايي نظارت بهتري داشته باشد.

وي در ادامه افزود: مجلس، وكيل‌الدوله نيست و قرار نيست مجري نظرات دولت باشد، بلكه به عنوان دستگاهي كه ساير قوا تابع آن هستند بر آنها نظارت داشته و عملكرد آنها را بصورت دقيق رصد مي‌كند.

وي در ادامه با بيان اينكه مجلس، شعبه‌اي از دولت نيست، گفت: مجلس تابع دولت، مجلسي وابسته و منفعل خواهد بود و اين مسئله با اهداف تشكيل قوه مقننه در نظام جمهوري اسلامي منافات دارد.

گفتني است غلامحسین الهام، مشاور حقوقی رئیس جمهور به تازگی در جدیدترین اظهارات خود درباره انتخابات مجلس نهم گفته است: کسانی که به مجلس راه پیدا می‌کنند اگر برآمده از جریان رقیب احمدی‌نژاد باشند و اراده آنها این باشد که دولت را در یک سال آینده به سئوال، استیضاح و این مسائل گرفتار کنند، کشور را دچار بحران خواهند کرد./س2

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.