سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

دامپزشكی استان اردبیل رتبه برتر سیستم ثبت اطلاعات را در كشور كسب كرد

سرپرست اداره كل دامپزشكی استان اردبیل گفت: براساس ارزیابی بعمل آمده در سازمان دامپزشكی كشور، استان اردبیل در سیستم ثبت اطلاعات جغرافیائی واحدهای اپیدمیولوژیك طیور حائز رتبه برتر و در زمره استانهای فعال كشور تقسیم بندی شده است.

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

/ صادق صالحی افزود: سیستم GIS یا همان سامانه پایش و مراقبت بیماریهای پرندگان و قرنطینه در تحلیل بیماریهای مختلف طیور، مقابله با بیماریها و كنترل بیماریها مورد استفاده واقع قرار می گیرد .

وی گفت: در راستای كنترل و پایش بیماریهای طیور در منطقه به صورت هدفمند و اطلاع رسانی از وضعیت بیماریها در استانهای همجوار و پیش آگهی به مرغداریها داخل استان نیازمند این سیستم هستیم.

صالحی با اشاره به پیشگیری از بیماریها با رعایت مقررات امنیت زیستی در پرورش طیور افزود: با رعایت این مقررات و تقویت اقدامات بهداشتی ـ قرنطینه ای، شیوع بیماریهای طیور در مزارع پرورش كاهش یافته و صنعت مرغداری استان پویاتر می شود.

وی گفت: از ابتدای امسال پنج هزار و 826 نمونه برداری از واحدهای پرورش انجام شده و در زمینه مبارزه با بیماری احتمالی آنفلوانزای فوق حاد طیور از تعداد 2 هزار و 355 روستا بررسی بعمل آمده، و ازیك هزار و 541 واحد مرغداری صنعتی نمونه برداری انجام شده است.

سرپرست اداره كل دامپزشكی استان اردبیل در ادامه با تأكید بر اینكه بیماری طیور كاملاً تحت كنترل است و مشكل حادی از نظر این بیماریها در سطح استان وجود ندارد، افزود: صنعت طیور استان بعد از پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی و به ویژه در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است و به طوریكه این استان در حال حاضر از استانهای مطرح در زمینه تولید جوجه یكروزه كشور است./س

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.