سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه بحران اقتصادی در اروپا

با ادامه بحران اقتصادی در اروپا؛ اتحادیه های كارگری فرانسه از بروز "سونامی اجتماعی" ابراز نگرانی كردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه فرانسوی نوول اوبسرواتور، اتحادیه های كارگران و حقوق بگیران فرانسه با ترتیب دادن تظاهراتی از بروز سونامی اجتماعی در نتیجه بیكاری ناشی از كاهش تولید و ركود اقتصادی ابراز نگرانی كردند.
   
در میان معترضان حاضر در این تجمع كه اتحادیه های برگزاركننده تعداد آنان را 2 هزار نفر اعلام كردند، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و نیز چهره های سیاسی و نمایندگان چپگرای مجلس حضور داشتند. 

این تظاهرات روز شنبه و در واكنش به كاهش تولیدات كارخانه خودروسازی پژو سیتروئن در شمال پاریس و نگرانی از توقف كامل فعالیت این كارخانه كه به افزایش بیكاری كارگران منجر شده است برگزار شد.

ژان پی یر مرسیه از مسئولان یكی از اتحادیه های كارگری، با اشاره به احتمال قوی بسته شدن این كارخانه، بر لزوم ادامه اعتراضها تا به نتیجه رسیدن آن تاكید كرد.

به گفته این مسئول اتحادیه مخالف سیاستهای دولت فرانسه این كارخانه در سال 2004 میلادی، 418 هزار دستگاه خودرو تولید كرد اما تعداد تولیدات آن در سال 2011 میلادی 135 هزار دستگاه كاهش یافته است.

این گزارش حاكی است اتحادیه ها نامه ای نیز به نیكلا ساركوزی رییس جمهوری فرانسه داده اند كه به گفته مرسیه تاكنون بی پاسخ مانده است.

جبهه گیری سنتی احزاب چپ رقیب در برابر سیاستهای دولت فرانسه كه در پنج سال ریاست جمهوری نیكلا ساركوزی وی را زیر فشار قرار داده بود اینك در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این كشور و همزمان با تشدید بحران اقتصادی حوزه یورو، ابعاد تازه ای را نشان می دهد./ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.