سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترغیب بخش خصوصی برای ورود به حوزه دندانپزشکی

رئیس مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت گفت:با توجه به شیوع پوسیدگی در کشور امکانات موجود کفایت کاهش آمار پوسیدگی را ندارد و باید بخش خصوصی برای ورود به حوزه دندانپزشکی وارائه خدمات ترغیب شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر کوروش اعتماد، رئیس مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت امروز سی بهمن در اولین همایش اهمیت فلوراید تراپی دندانها در سیستم بهداشتی که در تالار امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، افزود: از برنامه های کشوری این مرکز ارتقای استراتژیکی سلامت دهان و دندان است که در این زمینه برنامه هایی به طور جدی تدوین شده است.
وی گفت: با توجه به شیوع بالای پوسیدگی در اقشار جامعه امکانات لازم برای ارائه خدمات وجود ندارد و امیدواریم بخش خصوصی ترغیب شود تا در این زمینه به ارائه خدمت بپردازد.
وی خاطر نشان کرد: اصلی ترین راه برای جلوگیری از پوسیدگی دندانها وارنیش فلوراید است، دومین برنامه وزارت بهداشت در زمینه سلامت دهان و دندان برای سالمندان است که امیدواریم با تعلاملات بین بخشی در حوزه وزارت بهداشت و خارج از وزارت خانه اجرایی شود.
اعتماد عنوان کرد: سومین راه، تربیت نیروهای حد واسط است که تجربه خوبی در زمینه بکار گیری کاردانهای بهداشت و درمان داشتیم و امیدواریم تعداد بیشتری را تربیت کنیم بنابراین با توجه به سیاست های کلان دندانپزشکی امیدواریم که بخش خصوصی تعاملات بیشتری را در این زمینه فراهم کند./ح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.