سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس هیئت بازرسی انتخابات کرمان خبر داد

کاهش تخلفات انتخاباتی نسبت به گذشته

رئیس هیئت بازرسی بر انتخابات استان کرمان با بیان اینکه تخلفات انتخاباتی در این دوره کمتر از سایر ادوار برگزاری انتخابات بوده است، گفت: 2 هزار و 250 بازرس بر روند انتخابات در استان کرمان نظارت دارند.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، کریم مهرشاد با اشاره به نظارت 2 هزار و 250 بازرس ویژه و عادی بر روند انتخابات در استان کرمان اظهار داشت: شمار صندوق‌های اخذ رأی در استان کرمان یک‌ هزار و 939 صندوق است که دو صندوق از این تعداد برای اقلیت‌های مذهبی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: به ازای هر 20 صندوق اخذ رأی، یک بازرس ویژه وجود دارد.

رئیس هیئت بازرسی بر انتخابات استان کرمان انتخابات را یکی از تاثیرگذارترین صحنه‌های حضور مردم دانست و افزود: حضور مردم در صحنه‌های ملی و بین‌المللی موجب شکست دشمن در توطئه‌های شوم خود می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مجریان انتخابات تلاش می‌کنند، انتخابات به بهترین شکل برگزار شود، ابراز داشت: حضور گسترده مردم بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی موجب ناامیدی دشمنان اسلام می‌شود.

مهرشاد تصریح کرد: دشمن برای کم‌رنگ جلوه دادن حضور ملت ایران در آیین‌های مختلف از مشارکت میلیونی مردم به عنوان اجتماعات هزار نفری یاد می‌کند.

وی عنوان کرد: این در حالی است که انتخابات با آمار و ارقام مشخص می‌تواند، حضور همه جانبه و گسترده ملت ایران را به رخ جهانیان بکشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمان گفت: دشمن در این مقطع از زمان نیز با روی آوردن به همان سیاست‌های نخ‌نما و کهنه قبلی ممکن است، تخلف در انتخابات را مطرح کند، اما با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم دشمن راه به جایی نمی‌برد.

مهرشاد از حضور حداکثری به عنوان مشارکت حداکثر افراد واجد شرایط در انتخابات نام برد و بیان داشت: حضور گسترده مردم به فرموده رهبر معظم انقلاب مشارکت همه‌جانبه ملت در انتخابات است.

وی از دستگاه‌ها و نهادهای استان کرمان خواست، به منظور برگزاری شکوهمند انتخابات مجلس شورای اسلامی امکانات لازم را در اختیار مسئولان برگزاری انتخابات قرار دهند.

رئیس هیئت بازرسی بر انتخابات استان کرمان از مردم نیز خواست با حضور گسترده خود در انتخابات مشت محکمی به دهان یاوه‌گویان شرق و غرب بزنند.

مهرشاد با اشاره به اینکه مجریان انتخاباتی نباید از حدود قانون تجاوز کنند، گفت: این مهم موجب برگزاری انتخاباتی سالم می‌شود.

وی با بیان اینکه ممکن است در گوشه و کنار تخلفات جزئی انتخاباتی نیز انجام شود، گفت: برخی تخلفات ناشی از نبود آگاهی کامل افراد از قانون است.

وی افزود: برخی تخلفات که گزارش شده، مورد بررسی قرار گرفته و به افراد خاطی نیز تذکر داده شده است.

مهرشاد به ارائه آموزش‌های مختلف به مجریان انتخابات اشاره و تصریح کرد: تخلفات انتخاباتی در این دوره کمتر از سایر ادوار برگزاری انتخابات بوده است.

وی دلیل کاهش تخلفات انتخابات را عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، بصیرت و آگاهی مردم و ارائه آموزش‌های لازم به عوامل برگزاری انتخابات برشمرد.

رئیس هیئت بازرسی بر انتخابات استان کرمان با بیان اینکه اکنون در زمان ممنوعیت تبلیغات انتخابات قرار داریم، گفت: برخی نشست‌های خانگی در این مدت توسط داوطلبان و طرفداران آنان برگزار می‌شود که اگر این نشست‌ها به مجامع عمومی کشانده شود، تخلف به حساب می‌آید و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی داوطلبان برای معرفی خود به تخریب دیگر داوطلبان می‌پردازند یا وعده‌های بی‌جا می‌دهند، گفت: اینگونه اعمال با توجه به بصیرت مردم در درازمدت موجب تخریب چهره داوطلب می‌شود.

مهرشاد از مردم خواست به منظور انتخاب نامزد اصلح به معیارهای صحیح انتخاب که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و قانون مشخص شده، توجه ویژه داشته باشند./ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.