سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

بیش از 35 هزار هكتار مزارع استان سمنان زیركشت گندم قرار گرفت

مدیر امور زراعت سازمان جهاد كشاورزی استان سمنان گفت: در بیش از 35 هزار هكتار از مزارع این استان در سال زراعی جاری گندم كشت شده است.

امیر رضوی در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان گفت: برای كشت گندم آبی و دیم در بیش از 36 هزار هكتار از كشتزارهای استان سمنان با شش هزار و 577 كشاورز گندم كار قرارداد كشت بسته شد.

وی افزود: امسال در 35 هزار و 860 هكتار از اراضی این استان، گندم آبی و دیم كشت و بیش از یك هزار تن بذر و سه هزار و 594 تن كود بین كشاورزان گندم كار توزیع شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد كشاورزی استان سمنان افزود: از كل سطح كشت شده گندم در استان 28 هزار و 460 هكتار به صورت آبی است كه به پنج هزار و 492 بهره بردار تعلق دارد.

وی در باره توسعه مكانیزاسیون كشت گندم آبی استان سمنان گفت: پنج هزار و 411 هكتار از كشتزارها با خطی كار، 22 هكتار با روش مستقیم و 23 هزار و 27 هكتار با روش های دیگر كشت شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد كشاورزی استان سمنان گفت: سطح كشت گندم دیم نیز هفت هزار و 400 هكتار است كه توسط بیش از یكهزار گندم كاران دیم كشت شده است.

در این روش كشت دیم در سطح یك هزار و 125 هكتار با عمیق كار، 75 هكتار با كمبینات و شش هزار و 200 هكتار با استفاده از سایر روشها گندم كشت شده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.