سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادغام وزارتخانه ها بدون هیچ تنشی محقق شد

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: با ادغام وزارتخانه های تعاون کار و رفاه اجتماعی هیچ نیروی انسانی بیکار نشده است و این ادغام بدون هیچ گونه تنشی تحقق پیدا کرده است.

عبدالرضا شیخ الاسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: با ادغام سه وزارتخانه تعاون کار و رفاه اجتماعی انتظار می رود بتوانیم یک وزارتخانه کارآمد،‌لایق و خدمتگزار برای ارائه خدمات بهتر به مردم را داشته باشیم.

وی افزود: همچنین ادغام این سه وزارتخانه موجب بیکاری هیچ نیروی انسانی نشده است به طوری که این امر بدون تنش در کشور اجرا شده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین به اجرای موفق طرح دورکاری در این وزارتخانه نیز اشاره و خاطر نشان کرد: تاکنون اجرای دورکاری با موفقیت به انجام رسید و بیشتر افراد دورکار از وضعیت خود رضایت دارند ولی برای موفقیت بیشتر این طرح نگاه مدیران نسبت به دورکاری باید بهتر و مثبت تر شود در این زمینه همراهی بیشتری داشته باشند تا مشکلات باقی مانده از این طرح نیز رفع شود.

در ادامه لطفی نژاد مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به نقش تعاونی ها در جامعه اظهار داشت: تعاونی ها به عنوان تشکلهای مردمی خودجوش با هدایت حمایت و نظارت دولت و در جهت رفع نیازهای مشترک اقتصادی اجتماعی و فرهنگی به طور قانونمند با ضوابط خاص خود تشکیل می شوند.

وی افزود: از آنجا که روح تعاونی ها وجود همکاری و همیاری فعالیتهای مشترک اقتصادی و اجتماعی و احساس مسئولیت نسبت به جامعه و محیط زیست است نقش اساسی در توسعه پایدار خواهد داشت.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران تاکید کرد: تعاونی ها تشکل های هدفمندی هستند که به وسیله آنها می توان کارهای بزرگی انجام داد و از این طریق عدالت اجتماعی و رفاه را در جامعه گسترش داد.

در ادامه حدادپور مدر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز به وظایف و مسئولیت های مشترکی که بین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و بانک توسعه تعاون کشور وجود دارد اشاره و اظهار داشت:از جمله مهمترین این وظایف مشترک تخصیص منابع و پرداخت تسهیلات با رویکرد تقویت بخش تعاون با محوریت اولویتهای چهارده گانه مانند طرح های دانش بنیان کارآفرینی اشتغال فارغ التحصیلان، ایثارگران، بانوانف مددجویان ،‌اشتغال خانگی و طرحهایی که سرانه اشتغال آنها کمتر از متوسط سرانه اشتغال کشور است.

حداد پور افزود: طرح های با بازگشت سرمایه کوتاه مدت و طرح های مصوب هیئت دولت درسفرهای استانی و نیز تجهیز منابع بانکی شامل منابع درون و برون سازمانی با هدف افزایش توان بانک در ایفای وظایف حمایتی از بخش تعاون و توسعه و همچنین ایجاد اشتغال و هدایت کمیته های کارشناسی برای نظارت مستمر و حصول اطمینان از مصرف بهینه منابع و ارائه برنامه و شیوه های موثر در جهت وصول به موقع مطالبات جاری و کنترل و مدیریت بر مطالبات معوق از دیگر وظایف مشترک این دو نهاد است./ز
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.