سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاصی/

نجات یافتگان رکورد شکن در دریا

قرار گرفتن در شرایط سخت و زنده ماندن در این شرایط می تواند بسیار سخت و مشکل باشد. انسان های زیادی در طول زمان در مناطقی مثل دریاها ، کوهستان و یا کویر گم شده اند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، عده ای از این افراد توانسته اند که از این شرایط جان به در برده اما عده ای دیگر نیز جان خود را از دست داده اند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با داستان افرادی که در دریا دچار مشکل شده اما جان به در برده اند آشنا کنیم.

معجزه در کارولینای جنوبی
در 25 آوریل 2005 میلادی ، جاش لانگ 17 ساله و بهترین دوستش تروی دریسکول 15 ساله تصمیم گرفتند که در سواحل نزدیک خانه خود در ایالت کارولینای جنوبی به ماهی گیری بپردازند. در زمانی که این دو نفر به دریا رفتند تصمیم داشتند تا به سرعت به ساحل باز گردند اما با یک طوفان شدید رو به رو شده و از ساحل دور شدند. این دو نفر هیچ گونه البسه اضافی یا آب و غذا به همراه نداشتند و برای مدت 6 روز بر روی آب سرگردان بودند. در این مدت بدون آب و تنها با خوردن چند عروس دریایی که به سطح آب آمده بودند زنده ماندند. در روز ششم و در حالی که این دو نفر امیدی به زنده ماندن نداشتند و سعی می کردند تا با نوشتن بر روی سطح قایق با خانواده خود خداحافظی کنند صدای نزدیک شدن قایقی را شنیدند. این دو پسر که چندین روز را در زیر تابش مستقیم نور آفتاب و بدون آب و غذا طی کرده بودند در شرایط بسیار بدی به سر می بردند و اگر کمی دیرتر به بیمارستان می رسیدند مرگشان حتمی بود.

نجات در نزدیکی برمودا
در 6 نوامبر سال 2010 میلادی گروهی سه نفر متشکل از "ویلی تورنز" 64 ساله به همراه دختر 25 ساله اش آماندا و دوست قدیمی و 64 ساله اش " دنیس وایت " از سواحل ایالت ماساچوست آمریکا به قصد انجام دادن سفری در منطقه نزدیک برمودا حرکت کردند. در ساعت 12 نیمه شب اولین روز از سفر قایق آنها با طوفان شدیدی رو به رو شده و آنان را مجبور کرد تا در قایق های خود باقی بمانند. در شب چهارم ویلی به روی عرشه رفت تا وضعیت دریا را بسنجد که بر اثر برخورد یک موج سهمگین با قایق وی به همراه دکل کنده شده و به کناره قایق گیر کرد. با وجود تمام تلاش های انجام شده توسط دو سرنشین دیگر قایق ، نجات وی ممکن نشد و آنها مجبور شدند طناب های اطراف وی را بریده و او را به موج ها بسپارند. در این مدت این دو نفر که تمامی وسایل ارتباطی خود را از دست داده بودند در دریا سرگردان بودند. به عنوان آخرین راه نجات دنیس موفق شد تا دکل را تا حدودی تعمیر کرده و توانستند در یک روز 50 مایل حرکت کنند در روز دوم آنها به یک نفتکش یونانی نزدیک شده و با شلیک مونور آنان را متوجه خود کرده و نجات یافتند.

نجات یافتگان در جعبه یخ
در 23 آگوست سال 2009 میلادی یک قایق ماهیگری تایلندی که دارای 20 نفر خدمه بود در هم شکسته و غرق شد. اکثر خدمه این قایق جان خود را از دست دادند اما دو نفر از خدمه این قایق توانستند خود را به جعبه یخی که بر سطح آب شناور بود برسانند و در آن قرار بگیرند. این دو نفر در طول 25 روزی که در دریا بودند با آب باران و ماهی های باقی مانده در کف جعبه یخی تغذیه کرده و زنده ماندند. در روز 17 ژانویه یک هواپیمای شناسایی توانست که این دو نفر را شناسایی کند و موقعیت آنها را به هلی کوپتر نجات گزارش دهد . این افراد پس از نجات مدتی را در بیمارستان گذرانده و سپس به خانواده های متعجب و شوکه شده خود تحویل شدند.

استیو کالاهان و 76 روز در دریا
در 22 ژانویه 1982 ، استیو کالاهان که یک مهندس دریایی و ماجراجو بود سفر خود را از جزایر قناری به سمت جزیره باهاماس آغاز کرد.7 روز پس شروع سفر قایق دست ساز وی دچار حادثه شده و وی مجبور شد تا با ترک قایق در یک قایق نجات کوچک مستقر شود. او که به مدت 76 روز در دریا پیش می رفت در ابتدا از ذخیره آب و غذای همراه خود در قایق نجات استفاده می کرد و سپس سعی کرد که تا با شکار ماهی خود را سیر کند. پس از 76 روز توانست خشکی را ببیند و توسط ماهیگیران جزیره گودالاگوپ نجات پیدا کرد.

4 ماه سرگردان در دریا
"ریچارد ون فام" مردی 62 ساله از اهالی کالیفرنیای آمریکا در اواخر ماه می سال 2002 میلادی برای یک سفر 3 ساعته دریایی از ساحل جدا شده اما این آغاز 3 ماه و نیم سرگردانی در دریا بود. در میان راه او با یک طوفان ناگهانی رو به رو شده که سامانه های ارتباطی وی را قطع کرده و بخش اصلی از دکل وی را جدا کرد. او پس از این به مدت 3 ماه و نیم بر روی دریا سرگردان بود. در این مدت او با شکار ماهی و پرندگان تغذیه می کرد. وی حتی توانسته بود در درون قایق خود با یک نوع اجاق تعبیه کرده و با استفاده از بخشهای چوبی قایق خود آتش درست کرده و غذای گرم بخورد. پس از 3 ماه و نیم سرگردانی در دریا در 17 سپتامبر 2002 او در فاصله 4000 کیلومتری از محل شروع حرکتش توسط نیروی دریایی آمریکا نجات یافت.

117 روز در دریا
موریس و مرلین بیلی یک زوج انگلیسی بودند که به مدت 117 روز در دریا سرگردان بودند. این زوج در سال 1973 انگلستان را با قایق 9 متری خود به مقصد نیوزلند ترک کردند. در ماه فوریه قایق آنها از کانال پاناما عبور کرد ولی پس از یک هفته با یک نهنگ بزرگ برخورد کردند که به سوراخ شدن قایق منجر شد. این زوج مجبور شدند که قایق نجات خود را به آب انداخته و سپس مقداری آب و غذا ، قطب نما و پاسپورتهای خود را برداشته و به داخل قایق نجات رفتند. این آغاز سفری 117 روزه و به طول 2400 کیلومتر بود که به نظر برای آنها سرانجامی جز مرگ نداشت. در این مدت آنها با خوردن غذاهای کنسروی و آب باران زنده تغذیه می کردند و سپس به خوردن موجودات دریایی روی آوردند. در این مدت 7 کشتی از نزدیکی آنها عبور کرد اما هیچ کدام از کشتی ها متوجه آنها نشدند. نهایتا در 30 ژوئن 1973 قایق آنها توسط یک قایق ماهیگیری کره جنوبی شناسایی شده و آنها نجات پیدا کردند.

مردی چینی در دریا
" پون لیم " یک ملوان 25 ساله چینی بود که در سال 1942 و در جریان جنگ دوم جهانی بر روی یک کشتی تجاری انگلیسی کار می کرد. در 23 نوامبر 1942 میلادی کشتی آنها بندر کیپ تاون را ترک کرد اما به فاصله چند روز کشتی آنها توسط یک زیردریایی آلمانی غرق شد. پس از دو ساعت تلاش برای زنده ماندن وی نهایتا توانست خود را به یک قایق نجات برساند و بسیار خوشحال شد زمانی که متوجه شد که در قایق نجات آب آشامیدنی ، مقداری بیسکویت و چراغ قوه به همراه مشعل وجود دارد. او از ابتدا سعی کرد تا با جیره بندی آب و غذای خود زنده بماند. در این مدت او در کنار قایق خود شنا می کرد تا عظلات خود را از دست ندهد. او پس از 131 روز تلاش به آمریکای جنوبی رسید و به عبارت دیگر موفق شد تا از اقیانوس اطلس عبور کند.

رکورد شکنان مکزیکی
اما آخرین مورد درباره زنده ماندن در دیا مربوط به 3 ماهیگیر مکزیکی است که چیزی در حدود 9 ماه را در دریا گذراندند . این 3 ماهیگیر مکزیکی به نام های " لوسیو رندون " ، " سالوادور اوردونز " و " خوزه ادواردو ویدانا " به تاریخ 28 اکتبر 2005 میلادی برای ماهی گیری به دریا رفتند. قایق فایبر گلاسی آنها با اتمام سوخت مواجه شده و به دلیل نداشتن ابراز ارتباطی در دریا سرگردان شدند. آنها با استفاده از لباس ها و پتوهای خود نوعی بادبان ساختند و به سمت غرب حرکت کردند. در طول مسیر این گروه به خوردن ماهی ، لاکپشت و پرنده های دریایی پرداختند. پس از طی مسافتی در حدود 8800 کیلومتر در 9 آگوست سال 2006 قایق آنها توسط یک کشتی ماهیگیری تایوانی در نزدیکی جزایر سلیمان و کشور نیوزلند کشف شد. این گروه سه نفره پس از طی مراحل نقاهت به مکزیک باز گرداننده شدند و البته به عنوان رکورد داران زنده ماندن در دریا شناخته شدند./ ق پ
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.