سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با هدف افزایش امنیت دانش‌آموزان انجام شد

اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های البرز

معاون اداری مالی و برنامه‌ریزی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز از اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها این استان خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز،‌ بشیر گلیچ با اعلام این خبر اظهار داشت: مدارس حاشیه راه‌های استان البرز به منظور ارتقای ایمنی تردد دانش‌آموزان و افزایش آگاهی آنها در خصوص نحوه تردد صحیح از جاده‌ها، ایمن‌سازی می‌شوند.

وی افزود: با توجه به این که ایمنی و سلامت تردد دانش‌آموزان به عنوان سرمایه‌های آینده کشور از اهمیت زیادی برخوردار است طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های استان البرز در این استان اجرا می‌شود.

این مسئول با اشاره به این که این طرح در دو بخش ایمن‌سازی فیزیکی مدارس و آموزش دانش‌آموزان اجرا می‌شود، درباره نحوه اجرای این طرح گفت: در ابتدا مدارسی که در حاشیه راه‌ها قرار داشتند و دانش‌آموزان ناگزیر به عبور از عرض جاده و یا کنار جاده‌های پرتردد بودند شناسایی شدند و فضای اطراف مدارس با انواع تابلوها و تجهیزات هشدار دهنده و سرعت‌گیر تجهیز شد و همچنین فضای دیوار بیرونی و داخلی مدارس نیز با نقاشی و طرح‌های آموزشی حاوی پیام‌های ترافیکی طراحی شدند.

گلیچ فزود: در بخش آموزشی نیز با اجرای مراسم و توزیع اقلام آموزشی و انواع لوازم‌التحریر محتوی پیام‌های آموزشی و ترافیکی به آنها آموزش‌هایی داده می‌شود، همچنین حضور کارشناسان و مربیان مرتبط در کلاس‌های دانش‌آموزان و آموزش نحوه صحیح تردد از راه‌ها از دیگر برنامه‌های آموزشی این طرح است.

به گفته وی در پایان دوره‌های آموزشی نیز برای سنجش میزان فراگیری نکات آموزش داده شده به دانش آموزان از آنها آزمون گرفته می‌شود.

معاون اداری مالی و برنامه‌ریزی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز با اعلام اینکه این طرح در چند مرحله و در سطح کل استان اجرا خواهد شد، گفت: برای سال جاری 19 مدرسه با ظرفیت 2000 دانش‌آموز که آمار سوانح رانندگی آنها بالاتر از سایر مناطق بود انتخاب شدند و اقدامات مربوط به ایمن‌سازی آنها در دست اقدام است و در سال‌های آتی سایر مدارس باقیمانده نیز ایمن‌سازی می‌شوند.

هر ساله تعدادی از دانش‌آموزان به دلیل عبور از عرض جاده‌ها و قرار گرفتن در مسیر تردد خودروها در حاشیه جاده‌ها دچار آسیب‌های ناشی از سوانح رانندگی می‌شوند که اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها می‌تواند به کاهش و یا حل این معضل کمک شایان توجهی کند./ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.