سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

2012؛ سال رکود اقتصادي ايتاليا

رئيس کل بانک مرکزي ايتاليا سال 2012 ميلادي را سال رکود اقتصادي و کاهش توليد ناخالص داخلي براي اين کشور دانست.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي ايتاليايي زبان تي ام نيوز پونتو ايت، اينياتسيو ويسکو رئيس کل بانک مرکزي ايتاليا گفت: سال 2012 ميلادي،‌ با کاهش 1،5 درصدي توليد ناخالص داخلي، "سال رکود براي ايتاليا خواهد بود". اما لازم است براي رسيدن به رشد از سال آينده،‌ کار و تلاش کرد.

ويسکو گفت: بر اساس پيش بيني هاي به عمل آمده، بطور متوسط،‌ توليد ناخالص ملي ايتاليا در يک سال 1،5 درصد کاهش پيدا خواهد کرد اما لازم است به آينده فکر کرده و کار کرد تا با عادي سازي شرايط در بازار هاي مالي و اعتباري، ‌در شش ماهه دوم سال 2012 ميلادي، امکان ايجاد ثبات و پايداري فعاليت هاي توليدي در ايتاليا فراهم شود و بتوان به افزايش در آمدها در سال آينده رسيد. 

رئيس کل بانک مرکزي ايتاليا گفت: اعطاي اعتبار بانک هاي ايتاليايي نيز به شرکت ها و موسسه ها در ماه دسامبر سال 2011 ميلادي به شدت کاهش يافته بطوريکه در نوع خود بي سابقه بوده است.

ويسکو گفت: بانک مرکزي اروپا و بانک هاي اروپايي به حمايت از نقدينگي و پرداخت اعتبارات به بانک ها ادامه خواهند داد،‌ اما سياست هاي ملي ايتاليا بايد در راستاي ايجاد ثبات و پايداري و رشد ادامه داشته باشد./ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.