سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

ناوگان اتوبوس‌رانی برون‌شهری نیشابور نوسازی شد

رئیس نمایندگی حمل و نقل و پایانه‌های نیشابور از نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی برون‌شهری این شهرستان خبر داد.

حجت‌الله خواجویی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، افزود: ظرف شش ماهه دوم سال جاری به‌تدریج با تزریق اعتبارات بخش خصوصی و اعطای تسهیلات حدود 110 دستگاه بنز 302 از  اين ناوگان  خارج شدند.


رئیس نمایندگی حمل و نقل و پایانه‌های نیشابور با اشاره به‌ اینکه اکثر این اتوبوس‌ها در مسیر نیشابور- مشهد تردد می‌کردند، یادآور شد: هم‌اکنون این خودروهای سنگین مسافربری روزانه حداقل یک بار و گاه تا دوبار در این مسیر اقدام به انتقال مسافران می‌کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اکنون به طور متوسط روزانه بین 12 تا 15 دستگاه اتوبوس به تهران و کرج، دو دستگاه به گرگان، یک دستگاه به بجنورد، یک دستگاه به بیرجند، دو دستگاه به قوچان و یک دستگاه به کاشمر کار انتقال مسافران را به عهده دارند.

مسئول نمایندگی حمل و نقل و پایانه‌های نیشابور در خصوص وضعیت نرخ اتوبوس‌های جدید که در گروه اتوبوس‌های ویژه قرار می‌گیرند، توضیح داد: با ورود این اتوبوس‌ها عمر ناوگان اتوبوس‌رانی برون‌شهری نیشابور به پنج سال کاهش یافت که رضایت مسافران و تا حدودی شاغلان این بخش را در پی داشته و این در حالی است که نرخ کرایه نیشابور- مشهد از هزار و صد تومان به دو هزار تومان افزایش یافته است ولی باز هم با این رقم کرایه، سرمایه‌گذاری حداقل 80 میلیون تومانی مالکان اتوبوس‌ها صرفه اقتصادی ندارد.

خواجویی ادامه داد: تا جایی که می‌توان مدعی شد تنها انگیزه این افراد برای حضور در این حرفه، علاقه شخصی است، در غیر این صورت با سرمایه‌گذاری همین رقم در موسسات مالی، می‌توانند بدون دغدغه، سود مناسبی را دریافت کنند و دیگر متحمل هزینه‌های کلان بیمه خودرو و مسافر، سوخت گران، استهلاک و تعمیرات مکرر، عوارض جاده، کمیسیون شرکت‌های حمل و نقل، دستمزد راننده و شاگرد و گرفتار نظارت‌های متعدد و لازم و قانونی نشوند.

وی در عین حال از مسافران نیشابوری درخواست کرد تا حد امکان به عوض استفاده از ناوگان اتوبوس‌رانی عبوری از بزرگراه مشهد- تهران از سرمایه‌گذاری همشهریان خود در این مسیر استفاده کنند تا سرمایه‌گذاری در این مسیر توجیه اقتصادی داشته باشد.

وی اضافه کرد: ناوگان برون‌شهری نیشابور از ابتدای سال تا کنون بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر مسافر را جا به جا کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.