سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

حضور تیم مهارتی آذربایجان غربی در مسابقات مهارت کشور

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: تیم مهارتی آذربایجان غربی در دوازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت کشور حضور می یابند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، حمید رضا خانپور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این تیم مهارتی 26 نفر از کارآموزان حضور دارند و مهارت خود را در دوازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت کشور به محک می گذارند.

وی افزود: این تیم در 22 رشته از جمله فناوری اتومبیل، فناوری اطلاعات، صافکاری خودرو، آجرچینی، کاشیکاری دیوار و کف، فناوری طراحی گرافیک، الکترونیک، مکاترونیک، جوشکاری، لوله کشی و گرمایشی، کابینت سازی، طراحی وب، طراحی مهندسی مکانیک در این دوره از مسابقات ملی شرکت می‌کنند.

خانپور ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اردوی شش ماهه اداره کل برای منتخبان استانی پیش‌بینی می‌شود تیم استان آذربایجان غربی با اقتدار در مسابقات حاضر شوند.

وی در ادامه از بررسی 65 پرونده توسط هیئت نظارت بر موسسات کارآموزی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان خبر داد و گفت:  موضوع این پرونده‌ها درخواست دو منظوره شدن آموزشگاه‌ها، ابطال پروانه تاسیس، افزایش رشته، تاسیس آموزشگاه، صدور و تمدید پروانه، تعیین نام آموزشگاه، حذف رشته آموزشی، تمدید پروانه تأسیس، ایجاد شعبه، انتقال شعبه به سایر شهرستان‌ها، صدور ابلاغ مدیریت و بازگشایی مجدد آموزشگاه بود که مورد بررسی قرار گرفت.

خانپور با اشاره به تعداد آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در استان بیان کرد: در زمان حاضر 370 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در بخش‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: سالانه بیش از 40 هزار نفر از جوانان جویای کار در استان دوره‌های آموزشی و مهارتی را در کارگاه‌های تخصصی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای طی می‌کنند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها در بیش از 300 کارگاه آموزشی فعال و 500 حرفه تخصصی و مهارتی انجام می‌گیرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.