سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان /

هیات مجله روسی 'تجارت با ایران' درخوزستان بسرمی برند

'رجب صفر اف' سردبیرمجله روسی ' تجارت با ایران' و سه تن از دیگر اعضای این مجله، جمعه با هدف شناسایی پتانسیل های خوزستان و معرفی آن به مردم به ویژه تجار كشور خود در قالب گزارش های خبری وارد این استان جنوبی كشور شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، مجله تجارت با ایران به شكل فصل نامه با شمارگان 10 هزار نسخه در روسیه چاپ و منتشر می شود و در هر نوبت به معرفی یكی از استان های كشورمان و بیان پتانسیل های تجاری آن می پردازد.

این مجله روسی ، اولین بار ازاستان اردبیل واخیرا از استان آذربایجان شرقی ( تبریز) ویژه نامه های جداگانه ای ازظرفیت ها و توانمندیهای اقتصادی ان استانها درحدود 100 صفحه به رشته تحریردرآورده بود.

هیات مجله اقتصادی یادشده در نخستین روز از حضور در خوزستان، در نشستی با حضور 'سعید ممبینی' مشاور استاندار خوزستان به بیان اهداف و برنامه های سفر خود پرداختند.

صاحب امتیاز و سردبیر فصل نامه تجارت با ایران در این خصوص اظهار داشت: سفر 5 روزه خواهد بود و در این مدت سعی خواهد شد به تمامی پتانسیل های خوزستان در بخش تجارت به ویژه بخش های كشاورزی، كارخانجات و شركت های تولیدی، بنادر و غیره سركشی شود.

صفر اف افزود: به دنبال این هستیم كه با تهیه گزارش های مطلوب و انعكاس آن در روسیه علاقمندان به ظرفیت های خوزستان را بیش از پیش با این استان آشنا كنیم.

وی تصریح كرد: پیش از این نیز با سفر به استان های آذربایجان شرقی و مازندران مبادرت به تهیه گزارش هایی اقتصادی از آن استان ها نموده ایم و این روند در خصوص دیگر استان های ایران نیز اعمال خواهد شد.

صفر اف خوزستان را با وجود ظرفیت های خدادادی اش قلب ایران دانست و كارشكنی هایی نظیر اقدام نظامی علیه ایران در جنگ 8 ساله را با هدف آسیب وارد كردن به كشور مزبور از ناحیه این استان مهم و استراتزیك دانست.

در این نشست 'بیژن ربیعی ' رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی خوزستان ضمن ارایه پیشنهاداتی, بر فراهم ساختن زمینه مشترك برای تبادل بیشتر اطلاعات با هدف ارتقای سطح تبادلات تجاری تاكید كرد./س

ولادیمیر اونیش چنكو، ایگور سیمنوف و آیدا سابولیوا از اعضای مجله تجارت با ایران هستند كه در سفر به خوزستان صفر اف را همراهی می كنند.

رجب صفر اف علاوه بر صاحب امتیازی و سردبیری مجله یادشده، مدیرمركز مطالعات ایران معاصر روسیه و رییس هیات تجارت ایران و آن كشور نیز محسوب می شود اما سفر كنونی این شخصیت، جنبه اطلاع رسانی و نشریاتی دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.