سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

صرفه جویی سالانه 280میلیون لیتر بنزین در كشور با استفاده از سوخت یورو4

یك كارشناس صنعت خودرو كشور گفت: استفاده از سوخت منطبق با استانداردهای یورو4 موجب صرفه‌جویی سالانه 280میلیون لیتر بنزین در كشور می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران امین مطهری' عصردیروزدر حاشیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو اصفهان با اشاره به اینكه در كشور ما هم اكنون برنامه‌ریزی‌ها برای تولید موتورهای منطبق با استاندارد یورو4 انجام شده است، افزود: از ابتدای سال آینده با ورود موتور ملی تولید شده در ایران‌خودرو و افزایش استفاده از موتور5‌TU، بخش موتور خودرو منطبق با استاندارد یورو4 خواهد شد.  

 به گفته این كارشناس صنعت خودرو، سامانه‌های سوخت‌رسانی منطبق با استاندارد یورو4 موجب كاهش 10 تا 15 درصدی مصرف سوخت خودرو می‌شود.   

وی با بیان اینكه مطابق با استانداردهای زیست‌محیطی یورو، تمامی آلاینده‌های متصاعد شده از خودرو به تفكیك هر آلاینده باید حدود مجاز تعریف شده در چارچوب استاندارد قرار گیرد، اظهارداشت: این شرایط در صورت همزمانی با انطباق هر دو بخش سامانه سوخت‌رسانی خودرو اتفاق خواهد افتاد.  

 مطهری گفت: این در حالی است كه بخش Exhaust (آلاینده‌های خارج شده از محفظه موتور از طریق اگزوز) همچنان حتی در حالت یورو2 نیز وارداتی است و خودروسازان و قطعه‌سازان تاكنون به دنبال داخلی‌سازی آن نبودند در حالی كه واردات قطعات مربوط به این بخش كه با یورو4 همخوانی داشته باشد بیش از 500 هزار تومان برای هر خودرو هزینه دارد.  

 وی خاطرنشان كرد: در صورتیكه دو استاندارد یورو2 و 4 را با هم مقایسه كنیم، تفاوتی معادل 10 برابر ارتقا در سطوح استانداردها وجود دارد.   

وی توضیح داد: هر 10 خودرو تولید شده منطبق با استاندارد یورو4 معادل یك خودرو تولید شده بر اساس استاندارد یورو2 آلایندگی از نوع Emission (بخارهای ناشی از سوخت و آلایندگی های دیگر قبل از محفظه احتراق كه از خودرو متصاعد می‌شود) خواهد داشت.  

 براساس مصوبه كمیسیون زیربنایی دولت، تا پایان سال 90 تمامی خودروهای تولید داخل باید با استاندارد یورو2 تولید و به بازار عرضه شوند، براساس این مصوبه از ابتدای سال آینده نیز محصولات خودروسازان باید به استاندارد یورو4 ارتقا یابد از اینرو می‌توان از سال 91 به عنوان سال ارتقای تدریجی استاندارد (رمپاپ) خودروسازان نام برد.   

یادآور می شود:هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو در اصفهان با حضور شركت هایی از كشورهای ایران ، آلمان ، كره جنوبی و چین و شركت های داخلی از استان های اصفهان ، تهران ، خراسان رضوی ، فارس و آذربایجان شرقی افتتاح شد كه در نمایشگاه امسال یك سالن به قطعات و صنایع وابسته به خودروسازی و 2 سالن به خودروسازان اختصاص یافته است

گفتنی است: هشتمین نمایشگاه صنعت خودرو تا 30بهمن از ساعت 15 تا 22 در محل نمایشگاههای بین المللی استان اصفهان ، واقع در پل شهرستان آماده بازدید علاقه مندان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.