سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر شورای سیاست‌گذاری جامعه ایمن شهر تهران:

رفتار پایتحت نشینان متأثر از جامعه ایمن

دبیر شورای سیاست‌گذاری جامعه ایمن شهر تهران با اشاره به اهمیت جامعه ایمن گفت: جامعه ایمن در زندگی و رفتار مردم شهر تهران تغییر ایجاد می‌کند.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به‌نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه 15، محمد شمس در نشست آشنایی با مبانی ایمنی فردی دانش آموزان در منطقه 15 اظهار داشت: جامعه ایمن قرار است که در زندگی مردم شهر تهران و رفتارهای عمدی آنان تغییر ایجاد کند.

دبیر شورای سیاستگذاری جامعه ایمن شهرداری تهران در جلسه‌ای که با حضور مسئولان شهرداری منطقه 15، ‌مسوولان آموزش و پرورش منطقه 15، ‌اساتید دانشگاه و مدیران و معلمان مدارس ابتدایی برگزار شد، افزود: متاسفانه خانواده‌ها به‌علت روزمرگی و کندی پیشرفت دانش ایمنی به موازات تکنولوژی، ‌روش صحیح رفتار با کودکان را فرا نگرفته‌اند ،‌بنابراین جامعه ایمن قصد دارد که با آموزش رفتارهای صحیح به مسئولان تربیتی، ‌خانواده‌ها را با حوادث آشنا کند.

شهردار منطقه 15 نیز ضمن تشریح ویژگی‌های خاص منطقه به پاره‌ای از اقدامات اجرایی به‌منظور کاهش حوادث نظیر شناسایی کودکان کار و خیابانی، ‌تجهیز فضای بازی تفریح کودکان در بوستان‌ها، ‌راه‌اندازی پارک آموزش ترافیک، ‌راه‌اندازی خانه اسباب بازی کودکان و کانون‌های مادر و کودک در سطح محلات، ‌راه‌اندازی پیست استاندارد دوچرخه سواری، نصب 60 پل عابر پیاده و شش پل مکانیزه و ... اشاره کرد.

مجتبی یزدانی در ادامه ضمن تقدیر از اقدامات جامعه ایمن شهرداری تهران گفت: جامعه ایمن فعالیت خود را از مباحث ایمنی ترافیکی شروع کرد و امروز شیوه‌های صحیح رفتاری را در کاهش حوادث و رفتارهای عمدی در دستور کار قرار داده است که بسیار حائز اهمیت است و ما نیز آمادگی داریم هر اقدامی را که در این ارتباط نیاز باشد انجام دهیم.

محسن رادفر، رئیس آموزش و پرورش منطقه 15 نیز در این جلسه بر لزوم آگاه سازی دانش آموزان و اولیاء آنها اشاره کرده و یادآور شد: این حرکت، ‌حرکت مثبتی است و در این راستا لازم است که علاوه بر محیط مدرسه، به خانواده‌ها و محیط اطراف مدرسه نیز اهمیت دهیم‌ و خانوده‌ها را آگاه سازیم تا ایمنی فرزندان را افزایش دهند.

گفتني است، در این جلسه همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در ارتباط با الگوی رفتاری کودکان، روانشناس در ارتباط با آموزش و نقش آن در زندگی کودکان و ناصر بخت متخصص پزشکی و استاد دانشگاه در ارتباط با کودک آزاری به ایراد سخنرانی پرداختند./ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.