سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراسم رونمايي از كتاب "پايي كه جا ماند"؛

دفاع از حريم ولايت مهمترين ويژگي كتاب "پايي كه جا ماند" است

كتاب "پايي كه جا ماند" نقل خاطراتي از دوران دفاع مقدس توسط سيد ناصر حسيني بود كه دفاع از حريم ولايت برگرفته شده از تربيت ديني يكي از ويژگي هاي اساسي آن به شمار مي‌آيد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران حاضر در مراسم رونمايي از كتاب "پايي كه جا ماند" كه روز گذشته در تالار مهر حوزه هنري برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمين خاموشي، رئيس سازمان تبليغات اسلامي دراين مراسم گفت: در عرصه دفاع مقدس، جهاد، تولي و تبري بايد افرادي را سربلند و سرافراز ناميد كه صادقانه وارد عرصه شده ودر دفاع از حريم دين و كشور حركت كردند.


وي ادامه داد: كتاب "پايي كه جا ماند" نقل خاطراتي از دوران دفاع مقدس است كه بسيار صادقانه، روان و جذاب روايت شده است من معتقدم اين اثر و تمام آثاري با اين محتوا بايد ضمن معرفي شدن به افراد جامعه به عنوان هديه معنوي افراد بايكديگر قرار بگيرد.
حجت الاسلام والمسلمين خاموشي در بيان نكات و محورهاي مختلف اين كتاب گفت: چگونگي شكل گيري تربيت مولف يكي از محورهاي اساسي دراين كتاب است و از نقل خاطرات و يا تك تك پاورقي ها و جملات كتاب انسان به اين نكته پي مي‌برد كه نظام تربيتي كه اين افراد در آن رشد يافته اند داراي پيام هاي ارزشي والايي براي ما است.
وي ادامه داد: در شرايط آسان و راحت نمي‌توان انسان هايي مجاهد و مقاوم بارآورد، خواندن اين كتاب آموزشي به خانواده ها در تربيت فرزندانشان كمك مي‌كند.
رئيس سازمان تبليغات اسلامي، تربيت ديني را از ديگر محورهاي اساسي كتاب "پايي كه جا ماند" دانست و ادامه داد: تربيت ديني به معناي انس و الفت فرزندان با مسجد و اقرار به ايمان آن ها به معناي واقعي كلمه و نه معناي ظاهري آن است و معيار آن مامن دانستن مسجد و شكل گيري زندگي معنوي و پيوند با روحانيت است.
در ادامه اين مراسم ستار هدايت خواه، نماينده مردم ياسوج در مجلس شوراي اسلامي گفت: اين كتاب بيانگر روح بلند و شخصيت الهي توليد و هم زمانش و بيانگر تربيت ديني خانواده و بستري كه در آن رشد كرده، و از آن مهمتر تاثيرپذيري او و خانواده اش از خورشيد تابان ولايت مي‌باشد.
نماينده مردم ياسوج در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: اين كتاب صحبتي براي ما و نسل كنوني ما است.
همچنين در ادامه حسن بهشتي پور مدير شبكه Presstv گفت: اسارت در آن زمان براي من جز تلخ ترين مسائل بود اما امروز در نظر من آن دوران، دوراني پرشكوه و غيرقابل وصف است.
حسيني پور اظهار داشت: اين كتاب در نهايت صداقت و درستي نوشته شده است كه خواندن آن براي نسل جوان ما در جهت الگوپذيري امري ضروري است.
مرتضي سرهنگي، مدير دفتر ادبيات و مقاومت حوزه هنري در اين مراسم گفت: كتاب "پايي كه جا ماند" دومين يادداشت روزانه است كه در حوزه دفاع مقدس به چاپ مي‌رسد.
وي ادامه داد: يادداشت روزانه زماني كه در ايران خاص رجال بود، اما جنگ عرصه اي را براي مردم باز كرد تا خاطرات روزانه به نگارش درآورند.
سرهنگي ادامه داد:در اينگونه از يادداشت ها كه هم راوي و هم حادثه به وضوح مشخص است جنگ و اسارت قدرت بازنمايي بيشتري دارد كه موجب شناخته شدن بهتر آن براي مخاطب مي‌شود./ي2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.