سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

براي خريد شير و لبنيات به اين نكات توجه كنيد

يك متخصص تغذيه گفت: بهتر است كه افراد شير و ماست كم چرب خريداري كنند و خريد شيرهاي ساده بر شيرهاي پرچرب اولويت دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دكتر پريسا متخصص تغذيه ترابي اظهار داشت: بهتر است از انواع دوغ ساده و بدون گاز مثل دوغ كفير خريداري كرده و از خريد انواع پنيرهاي پرچرب، خامه ها و پنير پيتزا خودداري كنند.

وي افزود: لازم است افراد مصرف بستي را به حداقل رسانيده و در صورت تمايل بستني هاي ساده و پاستوريزه و بدون شكلات را انتخاب كنند، بستني هاي سنتي معمولا چربي و قند بيشتري دارند.

كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت در ادامه در خصوص خريد گروه ميوه ها و سبزي ها توصيه كرد: حتي الامكان در خريد روزانه سبزي هاي تازه، كاهو، كرفس و كلم و گل كلم را بگنجانيد و ساير سبزي ها و صيفي جات را با توجه به فصل آن خريداري كنيد.

به گفته وي، اندازه و سايز ميوه ها اهميتي ندارد چرا كه همه آنها كه ارزش غذايي يكساني دارند.

دكتر ترابي خاطرنشان كرد: مصرف انواع سبزي ها شامل سبزي خوردن، كاهو، كرفس محدويتي از جهت ميزان دريافت كالري ندارد ولي ساير سبزي ها شامل هويج، سيب زميني، لبو بايد به ميزان توصيه شده استفاده شود مصرف زياد اين نوع سبزي ها كالري دريافتي را بالا مي برد.

وي افزود: بهتر است مصرف ميوه ها به خصوص ميوه هاي پركالري و شيرين مانند موز، انگور، خربزه، انجير بايد به ميزان توصيه شده باشد. /عط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.