سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدير اطلاعات ملي آمريكا اذعان كرد:انفجارهاي تروريستي سوريه كار القاعده است

"یمز کلاپر" مدیر اطلاعات ملی آمریکا اذعان کرد که به احتمال قوی القاعده مسئول انفجارهای تروریستی اخیر سوری است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از السفير لبنان؛ مدیر اطلاعات ملی آمریکا اذعان کرد که انفجارهای اخیر تروریستی در دمشق و حلب سوریه به احتمال قوی کار عناصر القاعده است که به مخالفان مسلح سوریه نفوذ کرده‌اند.کلاپر همچنین اذعان کرد که عناصر القاعده به جبهه مخالفان سوریه نفوذ کرده‌اند و افزود: نکته آزاددهنده دیگری که ما شاهدش هستیم نفوذ عناصر افراطی است که به گروه‌های معارض نفوذ کرده‌اند. وی ادعا کرد که شاید گروه‌های معارض در سوره خودشان از نفوذ این عناصر مطلع نباشند.

وي در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا اعلام کرد که انفجارهایی که دمشق و حلب اخیرا شاهدش بودند، نشانه‌هایی از القاعده در خود دارد برای همین معتقدیم که القاعده که در عراق است نفوذ خود را تا سوریه گسترش داده است.کلاپر با اشاره به نقش القاعده در سوریه، اعلام کرد که نقش این گروهک‌ تروریستی و و حضور آن در میان گروه‌های مخالف سوریه با توجه به سلاح‌های شیمیایی حاضر در سوریه بر هر مذاکره‌ای در آینده درباره کمک کردن به معارضان تاثیرگذار خواهد بود.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا در بخشی دیگر از سخنان خود اعتراف کرد: معارضان سوریه کاملا و بشدت پراکنده‌اند و دچار تفرقه‌اند و نظام سوریه ظاهرا قادر است قدرت را حفظ کند... اما نشانه‌ای از نزدیک بودن اتمام بحران سوریه دیده نمی‌شود.

گفتني است، پیش از این هرچند برخی مخالفان خارج‌نشین سوریه، دمشق را مسئول انفجارها می‌دانستند، اما دمشق تاکید کرده بود که این انفجارها دلیلی بر فعالیت شدید گروهک‌های مسلح در این کشور و فعالیت عناصر القاعده در سوریه است./ا

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.