سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات ايران به آلمان يك هزارم دنياست

صادرات ايران به آلمان يك هزارم واردات آلمان از كل جهان است.

شريفي فعال اقتصادي، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در حاشيه همايش تجار ايران و آلمان، كه چهارشنبه شب در هتل سيمرغ برگزار شد، ضمن بيان اين مطلب افزود: هم اكنون واردات ايران از آلمان حدود 4 هزارم صادرات آلمان به دنياست.

وي ادامه داد: در شرايطي كه هزينه هاي جانبي تجارت و صادرات به واسطه تحريم ها براي تجار ايراني بالاست، ميزان صادرات ايران به آلمان در سال 2010 ميلادي يك ميليارد و 130 ميليون دلار بوده است.

شريفي با اشاره به اينكه ميزان واردات ايران از آلمان در سال 2010 كمي بيشتر از 5 ميليارد دلار بوده است، اظهار داشت: تجارت در جهان امروز يك امر دو طرفه است و با توجه به سوابق تجاري و اقتصادي ايران و آلمان اين ميزان داد و ستد به هيچ وجه مطلوب طرفين نيست.

وي با تاكيد بر يك تعامل دوطرفه براي توسعه روابط اقتصادي و تجاري ميان ايران و آلمان، خاطرنشان كرد: ما فعالان اقتصادي هميشه اعلام كرديم كه اقتصاد قدمتش از سياست بيشتر است و بايستي به سمت سياست اقتصادي برويم و نه اقتصاد سياسي.

شريفي با بيان اينكه در شرايط فعلي بزرگترين مشكل بازرگانان و تجار ايراني نقل و انتقال پول است، اظهار داشت: بايد با برگزاري همايش ها و نمايشگاه ها علاوه بر شناسايي شركاي تجاري خود، خود را نيز به بهترين شكل ممكن به شركايمان معرفي كنيم.

وي افزود: بازرگانان و تجار ايراني در واقع با برگزاري چنين همايش ها و نمايشگاه هايي، به هرگونه تجارت آزاد در جهان پاسخ مثبت مي دهند./ق2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.