سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدي نژاد در ديدار نخست وزير پاكستان:

ايران پيشرفت و امنيت پاكستان را پيشرفت و امنيت خود مي داند

رييس جمهور گفت: ايران به عنوان کشوري دوست و برادر در كنار همه كشورهاي منطقه به ويژه پاکستان قرار دارد و رشد و پيشرفت آن را رشد و پيشرفت خود مي داند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد شامگاه پنج شنبه به وقت محلي در ديدار يوسف رضا گيلاني نخست وزير پاكستان با اشاره به اشتراكات فرهنگي گسترده بين دو ملت ايران و پاكستان، اظهار داشت : خواسته ها و منافع دو ملت مشابه بوده و هر دو دشمنان واحدي دارند و كساني كه علاقمند به پيشرفت پاكستان نيستند ، رشد و پيشرفت را براي ايران نيز نمي پسندند.

رييس جمهور با تاكيد بر اينكه هيچ نقطه تاريكي در روابط ايران و پاكستان وجود ندارد، گفت: روابط دو كشور درحال گسترش است و ظرفيت هاي فراواني براي افزايش سطح روابط اقتصادي و تجاري دو كشور وجود دارد كه بايد تمامي آنها را به نفع دو ملت فعال كرد.

دكتر احمدي نژادخاطر نشان كرد :‌با جايگزيني پول ملي به جاي دلار در مبادلات دو كشور و برخي هماهنگي هاي گمركي مي توان در طي چند سال حجم مبادلات دو كشور را به ميزان قابل توجهي افزايش داد.

رييس جمهور با اشاره به آمادگي كامل كشورمان براي صادرات گاز و برق به پاكستان ، خاطر نشان كرد : صادرات گاز به پاكستان ، افزايش صادرات برق از ايران به اين كشور نياز به زير ساخت هايي دارد و جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد در تامين اين زير ساخت ها مشارکت کند.

يوسف رضا گيلاني، نخست وزير پاكستان نيز در اين ديدار گسترش روابط با كشورهاي منطقه با توجه ويژه به كشورهاي همسايه را از الويت هاي سياست خارجي پاکستان دانست و گفت: گسترش روابط اقتصادي و تجاري بين دو كشور زمينه ساز و ضامن توسعه و تقويت روابط كشورهاي منطقه در عرصه هاي مختلف براي پيگيري اهداف مشترك است .

وي با اشاره به نياز كشورش براي واردات برق و گاز از ايران اظهار داشت :‌ پاكستان علاقمند به گسترش روابط و همكاري هاي خود با ايران در زمينه هاي مختلف بويژه گاز ، انرژي مبادلات دريايي و توسعه بندرها ، كشاورزي و ايجاد زيرساخت ها است .

نخست وزير پاكستان همچنين بر عزم كشورش براي مبارزه با تروريسم و قاچاق مواد مخدر تاكيد كرد و گفت: موفقيت در اين عرصه نياز به گسترش و تعميق همكاري هاي همه كشورهاي منطقه و بويژه همسايگان با يكديگر دارد./ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.