سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

خودكفايي كشور در توليد هيدرات آلومينيم درخراسان شمالی

استاندار خراسان شمالي گفت: كارخانه آلو ميناي جاجرم موفق به افزايش توليد محصول هيدرات آلومينيوم شده كشور درتوليد اين محصول استراتژيك به خودكفايي رسیده است.

 به گزارش

خبرنگارباشگاه خبرنگاران

، ابوطالب شفقت توليد بيش ازهزارو 250 تن هيدارت آلومينيم در روز را كه موجب بي نيازي كشور در واردات اين محصول استراتژيك شده باعث افتخار دانست وافزود: هيدارت آلومينيم در صنايع شمش آلومينيم ، كاشي و سراميك ، شيشه ، چوب و كاغذ ، داروسازي ، صنايع بهداشتي ، حذف آلاينده ها از محيط زيست كاربرد دارد و افزايش توليد اين ماده استراتژيك به ميزان 60 هزار تن در سال در شركت آلوميناي جاجرم موجب بي نيازي كشور به اين محصول شده است .

وی تصریح کرد: پيش از اين، بخشي از هيدرات آلو مينيوم مورد نياز كشور از كشور هاي اروپايي و آسيايي وارد مي شد و اكنون توليدات اين شركت موجب جايگزيني خريد از كشور هاي خارجي با 20% كاهش قيمت شده است .

مقام عالی دولت دراستان این دستاورد هارا در عرصه فناوري و كاهش وابستگي به کشورهای خارجی در اوج تحريم هاي دشمنان مهم ارزيابي كرد و گفت : اراده ملت بزرگ ايران موجب شكست تحريم ها و شكوفائي در همه عرصه ها خواهد شد و خير خواهي مردم ايران در توسعه و پيشرفت ، به نفع همه دنيا به ويژه كشورهاي مستضعف و در حال توسعه است ./ش

 


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.