سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير بهداشت خبر داد:

طراحی نقشه تحول نظام سلامت بر اساس الگوی ایرانی- اسلامی

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از طراحي نقشه تحول نظام سلامت بر اساس الگوی ایرانی- اسلامی پيشرفت خبر داد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت مرضیه وحید دستجردی در مراسم افتتاحیه شصت و نهمین اجلاس رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی که در مرکز همایش های رازی برگزار شد، گفت: مسائل مربوط به سلامت از ابعاد مختلفی ازجمله تأکید قانون اساسی بر برخورداری از خدمات بهداشتی و درمانی آحاد جامعه، تکلیف دولت در زمینه ارائه این خدمات، و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به عنوان یکی از اهداف کشور قابل بررسی است.


وي در ادامهافزود: هر زمان در وزارت بهداشت و درمان کارها با برنامه صورت گرفته از جمله ایجاد شبکه بهداشتی و درمانی و پزشک خانواده، موفقیت های چشمگیری به دست آمده است.


دستجردی گفت: 300 نفر از کارشناسان مجموعه وزارت بهداشت و درمان با انجام پنج هزار نفر ساعت کار، نقشه تحول نظام سلامت را طراحی کردند که در آن به راهکارها ، سیاست ها و برنامه ها برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی پرداخته شده است.


وزیر بهداشت گفت: در نقشه مذكور، طراحان به تبیین نقش سازمان های بیمه گر و ارائه کننده خدمات بهداشتی و درمانی  پرداخته و وظایف دست اندرکاران و دستگاه های دخیل در اجرای این نقشه مشخص شده است.


دستجردی افزود: در نقشه علمی جامع سلامت نیز تکلیف دانشگاه ها در زمینه نیاز به محقق ، تأسیس پژوهشکده ها و تعداد مقالاتی که باید در دانشگاه ها تولید شود مشخص شده است.


وی با بيان اينكه در نقشه تحول نظام سلامت 19 سیاست و 87 برنامه وجود دارد، گفت: مشخص شدن جایگاه دانشگاه ها تا پایان برنامه پنجم از دیگر بخش های نقشه علمی جامع سلامت است که در کنار نقشه تحول نظام سلامت قرار دارد./س2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.