سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راشاتودي: جنگ طلبي آمريکا، مانع حل صلح آميز بحران سوريه

كارشتاسان شبکه راشاتودي اعلام کردند: جنگ طلبي محافظه کاران در آمريکا مانع اصلي حل صلح آميز بحران سوريه است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودي، "گايان چيچکيان" از كارشناسان سياسي روسيه در اين خصوص گفت: جنگ طلبان در واشنگتن خواستار مسلح کردن ستيزه جويان در سوريه هستند زيرا مسلح کردن گروههاي مخالف بشار اسد راهي مطمئن براي کشاندن سوريه به جنگ داخلي است. اين مسئله حتي باعث مي شود تا مخالفاني که خواستار اعتراض مسالمت آميز و حل صلح آميز بحران سوريه باشند، به حاشيه رانده شوند.

بر اساس اين گزارش، "الکساندر کاکبرن" روزنامه نگار آمريکايي نيز اظهار داشت: هر چه بيشتر سلاح در اختيار گروههاي مسلح مخالف دولت سوريه قرار داده شود، احتمال حل مسالمت آميز بحران سوريه و آتش بس کمتر مي شود. حال با حمايت تسليحاتي از مخالفان احتمال وقوع جنگ داخلي در سوريه زياد شده است.

با توجه به تاريخ حمايت تسليحاتي آمريکا از گروه هاي راديکال در سراسر جهان از جمله در افغانستان، مي توان گفت حمايت تسليحاتي اين کشور از مخالفان سوريه مي تواند پيامدهاي گسترده اي داشته باشد و اين مسئله بسيار نگران کننده است.

همانند آمريکا، القاعده نيز از شورشيان مخالف حکومت سوريه حمايت کرده است.

کارشناسان مي گويند يکي از علل حمايت القاعده از قيام در سوريه اين است که القاعده بر اين باور است به اين شيوه بهتر مي توان افراد جديدي را براي اعمال تروريستي استخدام کرد.

گفتني است، آمريکا با مخالفان افغانستان که اسامه بن لادن هم جزو آنها بود، متحد شده بود و به آنها سلاح مي داد و اکنون همان افراد به دشمنان قسم خورده آمريکا تبديل شده اند. چنين ائتلافاتي که آمريکا ايجاد مي کند فرصت طلبانه است و مي تواند پيامدهاي بسيار منفي داشته باشد./ا

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.