سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر انجمن کودکان ایران:

50 درصد بیماران آسمی دچار سینوزیت می شوند

دبیرانجمن کودکان ایران گفت: طبق آمارهای موجود 50 درصد بیماران آسمی دچار سینوزیت میکروبی یا آلرژیک می شوند.

دکتر محمد رضا بلورساز، دبیر انجمن کودکان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در زمانهای قدیم اعتقاد داشتند که ترشحات قسمتهای فوقانی راههای هوایی به داخل ریه ریخته شده و باعث تحریک راههای هوایی تحتانی می شوند گفت: افرادی که دچار بیماری سینوزیت هستند خطر عود عفونت آسم را به مراتب بیشتر از افراد عادی دارند .

وی افزود : در این افراد به صورت مکرر ترشحات چرکی از طریق سینوس ها به داخل برونش ها ریخته شده و باعث ایجاد تحریک و انقباض راههای هوایی و نهایتا ایجاد یا عود بیماری آسم می گردد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد : طبق یک آمار، ثابت شده که 50 درصد بیماران آسمی دچار سینوزیت میکروبی یا آلرژیک می باشند و به همین دلیل بیمار یا کودک مبتلا به آسم باید از نظر عفونت سینوس ها یا سینوزیت آلرژیک بررسی شوند تا در صورت ابتلا به سینوزیت به موقع تحت درمان و معالجه قرار گیرند.

وی با تاکید به اینکه بررسی سینوس ها یکی از مسائل و بررسی های لازم در مورد بیماران آسمی و در مورد سینوزیت نیز عفونت و تورم سینوس ها می باشد اظهار کرد: برای تشخیص سینوزیت حتما باید رادیوگرافی و در صورت نیاز از سی تی اسکن استفاده شود تا پس از تشخیص ، برای از بین رفتن عفونت سینوس اقدامات درمانی شروع گردد.

دکتر بلورساز در پایان خاطرنشان کرد : علاوه بر موضوعات فوق ، ممکن است بیمار دچار تشدید و عود آسم شده و عوارضی شامل عوارض مغزی و عوارض چشمی را ایجاد نماید که دراین حوزه توصیه می شود بیماران مبتلا به آسم که دچار عود علائم بیماری آسم می گردند از نظر سینوس ها و عفونت سینوس ها و نیز سینوزیت آلرژیک تحت بررسی قرار گیرد./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.