سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان/

اجراي 5 طرح تحقيقاتي در پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي شمال كشور

5 طرح تحقيقاتي در پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي شمال كشور اجرا شده است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛: تعيين خصوصيات و مطالعه قرابت ژنتيكي اسب كاسپين ايران با نژادهاي تركمن ، كردي و اسبهاي بومي شمال كشور و بررسي ميزان مقاومت ارقام مركبات تك جنين  از مهمترين اين طرح ها بوده است .

رئيس پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي شمال كشور با بيان اينكه به كارگيري روش هاي نوين علمي و شناسايي ويژگي هاي ژنتيكي گياهان استراتژيك منطقه و جانوران اهلي شمال كشور از مهمترين اهداف اين مركز تحقيقاتي است گفت : شناسايي ناقلين بيماريهاي ژنتيكي در اسبهاي عرب ، ارتباط برخي ژنهاي موثر در توليد و تركيب شير در گاوهاي هلشتاين ايران و شناسايي درختان فندق گيلان با استفاده از روشهاي نوين و بيوتكنولوژي از ديگر طرحهاي اجرا شده است .

 

 عليرضا ترنگ با بيان اينكه مدت زمان اجراي اين طرحها2 سال بوده است ، افزود : در حال حاضر 19 طرح تحقيقاتي در پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي شمال كشور در دست اجراست كه اجراي اين طرحها ي تحقيقاتي يك تا 5 سال به طول مي انجامد .

 

وي اعتبار اجراي هريك از اين طرحها را به طور ميانگين 200 ميليون ريال  اعلام كرد . پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي شمال كشور فعاليت خود را از سال 85 در بخش هاي تحقيقات گياهي و جانوري در مركز استان گيلان آغاز كرده است ./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.