سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آفت دهان خود را با سماق درمان کنید

تمام مشکلات دهان و دندان به علت رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان می باشد که باعث ایجاد مشکلات زیادی در دهان می شود.

دکتر یزدانی رئیس انجمن دندانپزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اولین نکته در خصوص دهان و دندان بهداشت دهان و دندان می باشد که بهداشت آن را می توانیم از طریق مسواک زدن و نخ رد کردن رعایت کنیم.
وی افزود: قبل از بروز هر گونه مشکلی باید نکاتی را رعایت نمائیم مانند پوسیدگی و تورم لثه عواملی هستند که باعث بد بو کردن دهان می شود که این مشکل با جرم گیری کردن و معالجه لثه از بین می رود بعد از برطرف کردن این مشکل می توانیم با مسوال زدن و نخ رد کردن از بوی بد دهان جلوگیری کنیم.
دکتر یزدانی در ادامه گفت: قبل از خواب حتما باید یکبار از نخ دندان استفاده کنیم همچنین در خصوص استحکام بخشیدن به دندانها مواد غذایی فلوراید دار و یا بدون قند استفاده کنیم.
وی در ادامه عنوان کرد: هیچ ماده غذایی نمی تواند دندان را مستحکم کند یعنی ماده غذایی کلسیم زمانی به کار می آید که دندان در حال شکل گیری باشد آن هم در دوران کودکی که باید توجه ویژه به این دوران شود تا با توجه به این عامل مشکل خاصی در رابطه با استحکام دندان ها در سنین بزرگسالی نداشته باشیم زیرا در بزرگسالی خوردن شیر یا هر ماده ای که حاوی کلسیم می باشد دیگر هیچ خاصیتی ندارد چون دندانها تشکیل یافته و هیچ چیزی به آن اضافه نخواهد شد فقط مصرف فلوراید باعث می شود سطح دندانها یک مقدار محکم تر شود.
دکتر یزدانی در خصوص اینکه باید از چند تا مسواک در طول سال استفاده کنیم افزود: بسته به نوع جنس مسواک حداقل باید دو بار مسواک را عوض کنیم.
وی در رابطه با آفت دهان نیز خاطر نشان کرد: آفت ها زخم هایی هستند که در دهان مشاهده می شود و در مواقع استرس یا زمانی که ناراحتی خاصی داریم در دهان نمایان می شود این زخم ها حدود یک هفته در دهان باقی می ماند.
وی درادامه عنوان کرد: درمان مناسبی برای آ‌فت دهان وجود ندارد. پمادهایی هستند که بر روی محل آفت می مالند وی توصیه کرده که سماق نیز می تواند برای درمان آفت خیلی موثر باشد به طوری که توصیه اکید برای درمان آفت به بیماران این است که سماق را بر روی انگشت بمالند و آن را به مدت چند دقیقه روی محل آفت نگه دارند.
وی افزود: در صورت بروز آفت باید از خوردن غذاهای محرک مثل ترشی، شوری، تندی دوری کنیم و اگر این مراتب درمانی را هم رعایت نکنیم آفت دهان بعد از یک هفته خود به خود درمان می شود.
دکتر یزدانی در خاتمه ادامه داد: همه مشکلات دهان و دندان به خاطر نرسیدن و مسواک نکردن می باشد اگر دهان ودندان ها را تمیز نگه داریم همه مشکلات در این خصوص حل می شود./عط
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
جهان
۰۱:۴۶ ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
دستت درد نکنه ممنون من انجام دادم ولی خیلی دردشو زیاد کرد ولی بعدش خوب شد ممنوووووون