سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان نظام پزشکی:

بیشترین چالش ها متوجه سلامت پزشکان عمومی

رئیس سازمان پزشکی گفت: بیشترین چالش حوزه سلامت متوجه پزشکان عمومی است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، شهاب الدین صدر رئیس سازمان نظام پزشکی در همایش پزشکان عمومی که در سالن همایش های برج میلاد آغاز به کار کرد گفت: بیش از 220 هزار نفر عضو سازمان نظام پزشکی هستند که که از این تعداد 80 هزار نفر پزشک عمومی می باشند.
وی تصریح کرد: در کل برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی، اولویت اول مربوط به پزشکان عمومی می باشد که حجم بالای این گروه و اهمیت تلاش آنها در ارائه خدمات دلایل ایجاد اولویت ها است.
دکتر صدر با بیان اینکه بار اصلی حوزه سلامت باید بر دوش پزشکان عمومی باشد اظهار کرد: بیشترین مشکلات و چالش ها نیز متوجه پزشکان عمومی می باشد که در این حوزه مشکلاتی از جمله اقتصاد درمان، گردش مالی مطب ها و تعرفه ها وجود دارد که سازمان نظام پزشکی در تلاش است تا حجم فشارهای گروه پزشکان عمومی را کاهش دهد.

 

*** پزشکان عمومی بار سنگین ارائه خدمات

وی ادامه داد: بار سنگین ارائه خدمات درمانی باعث شده پزشکان عمومی با مشکلات بسیاری به ارائه خدمات بپردازند.
رئیس سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: طی 33 گذشته، حوزه سلامت با ارائه دستاوردهای بسیار از جمله افتخارات کشور است.
وی یادآور شد: مرگ و میر نوزدان زیر یک سال در سال 57 حدود 129 مرگ در هزار تولد بود که در حال حاضر به 18 مرگ در هر هزار تولد رسیده است.
دکتر صدر ادامه داد: میزان مرگ و میر کودکان زیر 5 سال از 174 در هزار به 20 مرگ در هزار و نیز مرگ و میر مادران باردار از 238 مرگ در صد هزار طی سال 57 به 22 مرگ درصد هزار مورد رسیده که مبارزه با بیماری های واگیر و غیر واگیر باعث تغییرات این شاخص ها شده است.

 

** عدالت در سلامت هنوز محقق نشده است
 

وی ادامه داد: در سال 57 تا 67 حدود 400 تا 500 میلیون دلار برای اعزام بیمار به خارج از کشور استفاده می شد که هم اکنون هیچ بیماری برای درمان به خارج اعزام نمی شود.
صدر با اشاره به اینکه در حال حاضر بهترین خدمات تشخیص درمانی در کشور قابل انجام است افزود: طی سالهای اخیر سازمان نظام پزشکی در راستای برگزاری همایش های تخصصی حوزه های کلان سلامت اقدامات بسیار موثری داشته است.
وی گفت: برگزاری جشنواره قرآنی و تاسیس بنیاد همت و نیز مدد محرومان از دیگر اقدامات سازمان نظام پزشکی هستند که در راستای بهبود وضعیت انجام داده است.
وی با اشاره به اینکه گروه مدد محرومان به صورت رایگان و داوطلبانه به ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی مناطق محروم می پردازند اظهار کرد: با همه توجهات و ارتقای شاخص ها هنوز عدالت در سلامت محقق نشده و شاخص امید به زندگی در برخی نقاط کشور 65 و در برخی بالای 80 سال عنوان شده است.
 صدر در پایان خاطر نشان کرد: تمدید پروانه ها از دیگر اقدامات سازمان نظام پزشکی می باشد که به مدت 5 سال تمدید شدند و وظیفه سازمان نظام پزشکی ارائه بهترین خدمات بهداشتی درمانی است./عط
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.