سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشت يخ نوردان از آذربايجان

تيم اعزامي به رقابت هاي يخ نوردي آذربايجان ديروز سه شنبه 25 بهمن از طريق فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) وارد كشورمان شدند.

هادي صابري ، دبير فدراسيون كوهنوردي در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت:‌ رقابت هاي يخ نوردي جمهوري آذربايجان طي روزهاي 11-12 فوريه برابر با 23 -22 بهمن در منطقه قوسا كه داراي يخچال هاي طبيعي است برگزار شد و تيمي چهار نفره از يخ نوردان كشورمان در اين مسابقات شركت داشتند و بعد از پايان اين رقابت ها روز گذشته از طريق فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) وارد كشورمان شدند.

وي تصريح كرد: در اين رقابت هايخ نورداني از كشورهاي جمهوري اسلامي ايران، جمهوري داغستان تركيه، آذربايجان و روسيه حضور داشتند و قرار بود اين مسابقت در 2 بخش سرعت و سرطناب برگزار شود كه به دليل كمبود وقت رقابت ها در قسمت سرطناب انجام شد.

صابري در ادامه گفت: فرهاد اميري مسعود زينالي، مجتبي تقضي و علي ميرزائي به اين مسابقات اعزام شدند و در اين بين مسعود زينالي مقام ا ول سرطناب را به خود اختصاص داد و علي ميرزائي نيز تا مرحله ما قبل تاپ صعود كرد .وي تأكيد كرد: در اين مسابقات./ام.
120 يخ نورد به رقابت پرداختند كه در نهايت 17 نفر موفق به صعود تاپ (نقطه انتهايي مسير) شدند.
صابري اضافه كرد: اين رقابت ها 4-3 سالي است كه در آذربايجان انجام مي شود و با توجه به اينكه رئيس فدارسيون كوهنوردي اين كشور عضو هئيت رئيسه فدارسيون جهاني يخ نوردي است امكان دارد اين مسابقات در سالهاي آينده نيز برگزار مي شود.
وي عنوان كرد: يخ نوردي ورزش جذابي است كه علاقه مندان زيادي دارد و رشته هايي كه با طبيعت سروكار دارند و روحيات افراد را بالا مي برند استقبال بيشتري از آن صورت مي گيرد.
صابري گفت: با رشد فرهنگ كوهنوردي رشته هاي زير مجموعه اين ورزش نيز پيشرفت كرده است و فدارسيون نيز براي توسعه آن در جامعه گام برمي دارد.
وي خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه در سالهاي آينده سنگنوردان و يخ نوردي وارد مسابقات المپيك خواهد شد پس نياز است كه اين ورزشها بيشتر درميان مردم معرفي شوند و افراد زيادي جذب آن شوند و شركت در رقابت هاي المپيك و مسابقات رسمي سطح كيفي اين ورزشها را ارتقا مي دهد./ق
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.