سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

اوکراین می‌تواند از تجارب آذربایجان غربی بهره‌مند شود

استاندار آذربایجان غربی گفت: اوکراین می‌تواند از تجارب منحصر به فرد این استان در حوزه‌های مختلف به خوبی بهره‌مند شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، وحید جلال‌زاده در دیدار با سفیر اوکراین در ایران اظهار داشت: همکاری آذربایجان غربی و اوکراین نیازمند حضور تجار اوکراینی در آذربایجان غربی و تجار این استان در کشور اوکراین است.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تجارت خارجی و ترانزیت کالا در اختیار دارد، افزود: می‌توان از این ظرفیت‌ها برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با اوکراین بهره برد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به حضور سفرای کشورهای مختلف به استان آذربایجان غربی ادامه داد: رفت و آمد سفرای کشورهای خارجی می‌تواند روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین را ارتقا دهد.

جلال‌زاده با بیان اینکه چهار کارخانه سیمان، راه‌اندازی کارخانه‌های فولاد، تاسیس صنایع پتروشیمی و صنایع فلزی و غیرفلزی از ظرفیت‌های اقتصادی آذربایجان غربی است، افزود: کشاورزی، صنعت، ظرفیت‌های معدنی، توانمندی‌های فنی مهندسی و گردشگری زمینه‌های مناسب آذربایجان غربی برای رشد بیش از پیش روابط با اوکراین است.

وی ادامه داد: هم مرزی آذربایجان غربی با چهار کشور از مزیت‌های تجاری و بازرگانی این استان است به طوریکه جمهوری آذربایجان یکی از شرکای اقتصادی آذربایجان غربی در منطقه قفقاز به شمار می‌رود و این امر می‌تواند در توسعه روابط با دیگر کشورهای این منطقه و ارائه قابلیت‌های اقتصادی استان موثر باشد.

استاندار آذربایجان غربی از گسترش روابط این استان با ارمنستان در سال‌های اخیر ابراز رضایت کرد و افزود: این امر نشان‌دهنده ارتباط مناسب تجاری بین آذربایجان غربی و کشورهای حوزه قفقاز است که می‌تواند به دیگر کشورهای منطقه از جمله اوکراین گسترش یابد.

استاندار آذربایجان غربی اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک روابط این استان با اوکراین به نقطه مطلوب برسد.

سفیر اوکراین در ایران عصر دیروز وارد ارومیه شد و با فعالان اقتصادی و تجاری استان آذربایجان غربی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بازدید از ظرفیت‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی استان آذربایجان غربی از دیگر برنامه‌های سفیر اوکراین در ایران است./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.