سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

آماده همکاری با آذربایجان غربی هستیم

سفیر اوکراین در ایران گفت: با توجه به ظرفیت‌های آذربایجان غربی آماده همکاری با این استان هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، آلکساندر سامارسکی در جمع فعالان تجاری و اقتصادی آذربایجان غربی اظهار داشت: آذربایجان غربی ظرفیت‌های خوبی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با این کشور دارد.

وی با بیان اینکه حضور هیئت‌های تجاری می‌تواند زمینه همکاری‌های همه‌جانبه را فراهم کند، افزود: دعوت از هیئت‌های تجاری اوکراینی و نشست آنها با فعالان و تجار آذربایجان غربی زمینه توسعه همکاری‌های مشترک بین دو کشور را فراهم می‌کند.

به گفته سفیر اوکراین در ایران در سایه همکاری‌های مشترک بین کشور اوکراین و استان آذربایجان غربی زمینه‌های خوبی برای گسترش فعالیت‌های تجاری و اقتصادی و صنعتی در دو منطقه فراهم می‌شود.

سامارسکی تصریح کرد: با توجه به قابلیت‌های گردشگری در استان فعالیت‌های توریستی می‌تواند از جمله فعالیت‌های شاخص در استان آذربایجان غربی باشد.

وی با تاکید بر آشنایی با جاذبه‌ه‌ای گردشگری و تاریخی دو منطقه اظهار داشت: زمینه اعزام دو اکیپ گردشگر به اصفهان را فراهم کرده‌ایم که در صورت موافقت مسئولان استانی می‌توانیم یکی از این اکیپ‌ها را به استان آذربایجان غربی برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی آن اعزام کنیم.

سامارسکی سفر به دو کشور را در افزایش همکاری‌ها موثر دانست و گفت: امیدوارم این حضور موجبات مذاکرات و همکاری‌های بعدی با این استان زیبا را فراهم کند.

وی با اشاره به اخذ ویزا برای بازرگانان آذربایجان غربی در کشور اوکراین نیز گفت: نمی‌توان نام این مسئله را مشکل نامید بلکه نوعی مشکل جابه جایی پول و مسائل بانکی در اوکراین این موضوع را به وجود آورده است.

سفیر اوکراین در ایران بر مبادله کالا به کالا توسط تجار دو کشور تاکید کرد و گفت: با گسترش این نوع تجارت پایاپای مشکل ویزا و روادید دیگر باقی نمی‌ماند و شرایط تجاری متعادل و مساوی می‌شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.