سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال وبلاگ‌نویسان عرب از سوگواره عاشورایی

مسئول برگزاری چهارمین سوگواره بین‌المللی وبلاگ‌نویسان عاشورایی با اشاره به استقبال کشورهای عربی از این سوگواره، گفت: جریان‌سازی و شورآفرینی در فضای مجازی یکی از ویژگی‌های برگزاری این دوره از سوگواره است.

به گزارش خبرنگار وبگردی باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام و‌المسلمین "محمدتقی محمدیان" گفت: آن‌چه که در بحث بیداری اسلامی و قیام حسینی مد نظر است، نماد‌ها و شاخصه‌های کلی قیام امام حسین(علیه السلام) است که نهایتا منجربه پیروزی خون بر شمشیر می‌شود و قطعا می‌توان با الگوگیری از این قیام و حرکت،تحولات بزرگی را در سطح منطقه‌ای و جهانی به وجود آورد.

وی ادامه داد: همان‌طور که 72 نفر می‌توانند در طول قرون متمادی و ده‌ها قرن تحولات شگرد و بزرگی را پرچم‌داری کنند، می‌توان امید داشت که حرکت میلیونی مردم ایران و به تبع آن مردم منطقه منشا تحولات عظیم در تاریخ شود، همان طور که مطابق فرموده رهبرکبیر انقلاب: اکنون ما در یکی از حساس‌ترین پیچ‌های تاریخ قرار گرفتیم و امید است این حرکت در جهت برقراری حکومت عدل و استقراری دولت کریمه گام بلند و محکم یبردارد.

مسابقه وبلاگ نویسان عاشورایی به دو زبان

مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 20 با اشاره به بخش‌های مختلف این سوگواره افزود: بخش انگلیسی و عربی سوگواره فعال شده و پیش‌بینی می‌شود در بخش عربی با تبلیغاتی که صورت گرفته و خواهد گرفت، حدود 300 شرکت کننده در خاورمیانه شرکت کنند اما در بخش انگلیسی با توجه به این که تمرکزی بر آن نبوده و تنها تبلیغات در این بخش صورت گرفته، تعداد زیادی شرکت کننده نباشد و پیش‌بینی می‌شود حدود 50 وبلاگ در این بخششرکت کنند.

پیش‌بینی ثبت‌نام 500 شرکت‌کننده تا پایان محرم

وی به شرکت‌کنندگان در این سوگواره اشاره کرد و گفت: با توجه به ثبت‌نام‌های صورت گرفته تاکنون، پیش بینی می‌شود تا پایان محرم ماه تعداد ثبت‌نام‌ها بالغ بر 500 وبلاگ برسد، ضمن این که در روزهای آخر نیز تعداد ثبت‌نام‌ها بیشتر خواهد شد.

مسئول برگزاری سوگواره خاطرنشان کرد: در فضای سایت برای مخاطبان محتوا ارائه کرده‌ایم تا شرکت کنندگان از محتوای سایت نیز کمک بگیرند و در غنای محتوای سایت آن ها تاثیرگذار باشد.

استقبال کشورهای عربی از سوگواره وبلاگ‌نویسی

وی افزود: از سال گذشته ما در وبلاگ‌های عربی اصلی‌ترین موضوع که بیداری اسلامی است را به بیان‌های مختلف در فضای مجازی منتشر کردیم و پیش بینی می‌شود بیشترین شرکت‌کننده‌ها از کشورهایی نظیر سوریه، لبنان، بحرین و مصر باشد.

محمدیان به ایجاد شبکه مجازی اشاره کرد و گفت: بنا داریم تا شبکه مجازی نیز ایجاد شود و ازکسانی که در سوگواره شرکت می‌کنند مخصوصا در بخش بیداری اسلامی یک هم افزایی اتفاقافتد.

شورآفرینی و جریان‌سازی در فضای مجازی

وی به بیان اهداف چهارمین سوگواره پرداخت و ادامه داد: جریان‌سازی و شورآفرینی درفضای مجازی، هم‌افزایی در حوزه محتوای فعالیت‌های مرتبط با عاشورا در فضای مجازی،پشتیبانی، حمایت و دلگرمی فعالان حوزه سایبر، شبکه سازی فعالیت این حوزه و کیفیت‌گرایی و توجه به غنای مضمون و قالب در حوزه مجازی از جمله اهداف این دوره است.

محمدیان گفت: پویایی و ایجاد تحرک و نشاط در فضای مجازی به ویژه در حوزه بیداری اسلامی، ‌نسبتسنجی قیام امام حسین(ع) و رویه عدالت خواهی، ظلم ستیزی و امر به معروف و نهی ازمنکر و آزادگی و قیام علیه جور از دیگر اهداف این سوگواره است.

مسئول سوگواره در پایان به جوایز چهارمین دوره اشاره کرد و افزود: جوایز چهارمین سوگواره وبلاگ نویسان عاشورایی 5 سفر عتبات عالیات و مشهد مقدس به برگزیدگان بخش وبلاگ محور، 14 سفر عتبات عالیات و 14 سفر مشهد مقدس به برگزیدگان بخش پست محور و 5 سفرعتبات عالیات و سه سفر مشهد مقدس به برگزیدگان بخش قیام حسینی و بیداری اسلامی است.

به گفته رییس فرهنگسرای ولاء، به منظور ترغیب مشارکت‌کننده‌ها یک سفر عتبات عالیات و سه سفر مشهد مقدس نیز به کسانی که بیشترین همکاری را در این سوگواره داشته‌اند، به قید قرعه تعلق خواهد گرفت.

وی در رابطه با همکاری‌های صورت گرفته با سازمان‌ها و نهادهای مختلف گفت: ما باسازمان بسیج دانشجویی وارد تعامل شدیم و بنا شد در تمام دانشگاه‌ها تبلیغات صورت گیرد و با اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان نیز که بیش از 12 هزار مدرسه درکشور را شامل می‌شود همکاری‌های لازم صورت گرفته است و سایت موسسه فرهنگی و اطلاعرسانی تبیان، مرکز فناوری رسانه‌های دیجیتال و جامعه المصطفی که زیر مجموعه آن 12دانشگاه است از دیگر نهادهای تعامل کننده جهت برگزاری این سوگواره است.

منبع: فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.