سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاونین وزارت بهداشت در نشست با وزیر بهداشت لبنان عنوان کردند:

آمادگي ايران براي افزايش پذيرش دانشجويان لبناني

معاونين وزارت بهداشت در نشست با وزير بهداشت لبنان زمينه هاي همكاري خود را با لبنان اعلام كردند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر آیتی معاون دانشجویی وزارت بهداشت امروز 25 بهمن در دیدار وزیر بهداشت ایران با وزیر بهداشت لبنان که در ساختمان وزارت بهداشت صورت گرفته بود افزود: نسل جوان مسلمان کشور ما و کشورهای منطقه نقش بسیار موفقی در کشور ایران و کشورهای منطقه داشته است.
ارتباط این دانشجویان مخصوصا بین دو کشور دوست و برادر ایران هرچه بیشتر باشد می تواند برکات زیادی داشته باشد.
وی گفت: تعداد محدودی دانشجوی لبنانی در دانشگاه های علوم پزشکی ایران مشغول به تحصیل هستند و ما آمادگی داریم که دانشجویان لبنانی زیادی را در دانشگاه های علوم پزشکی کشورمان پذیرش کنیم و بهترین خدمات آموزشی را به آن ها ارائه دهیم
 

*** ارتباطات خوب ایران و لبنان در زمینه دارو

دکتر شیوانی رئیس سازمان غذایی دارویی وزات بهداشت در ادامه این جلسه افزود: جلسات و مذاکرات مفید و خوبی در سفر به لبنان داشتیم و بعد از این جلسات پیگیری های مناسبی صورت گرفته که ما درحال پیگیری توافقات هستیم .
وی خاطر نشان کرد: زمینه خوبی بین دو کشور برای دارو وجود دارد و امیدواریم که در این زمینه ها همکاری های خوبی داشته باشیم .

 

*** ایران فراهم کننده واکسن های لبنان
 

دکتر قانعی، معاون تحقیقات و فناوری های وزارت بهداشت در ادامه این جلسه عنوان کرد: از لحاظ تحقیقات و فناوری در حال تشکیل شبکه هایی در کشور هستیم به عنوان مثال مژن که روی بیوتکنولوژی کار می کند یکی از این شبکه ها است. این شبکه از تمام کشورهای منطقه نماینده دارد و شما هم می توانید نماینده فعالی در این شبکه داشته باشید و دانش بیوتکنولوژی را به شما انتقال دهیم.
وی اظهار داشت: در زمینه های نانو تکنولوژی و سایر فناوری هم می توانیم انتقال دانش بدهیم برخی از مراکز تحقیقاتی ما مرکز تحقیقات همکار سازمان جهانی بهداشت است و این مراکز می توانند در زمینه مسائل تحقیقاتی و بهداشتی به لبنان کمک کنند.
وی به تامین واکسن اشاره و خاطر نشان کرد: ایران امکان فراهم آوری واکسن ب. ث.ژ و هپاتیت را برای امسال و سایر واکسن ها را برای سال آینده دارد.
در ادامه این جلسه دکتر امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت هم به گسترش همکاری ها در زمینه بخش های توسعه ای، تبادل پژوهش های تخصصی، تبادل نیروهای تخصصی و برگزاری برنامه ها و سمینار های مختلف تاکید کرد.
 

***همکاری ایران با لبنان در زمینه ایذر

مصداقی نیا معاون بهداشتی وزارت بهداشت در ادامه این جلسه تصریح کرد: ما در ایران از یک شبکه مراقبت های بهداشتی قوی برخوردار هستیم در این شبکه هفتصده هزار خانه بهداشت، سی هزار بهورز و شش هزار مرکز بهداشتی درمانی شهری داریم ولی برنامه استراتژیک که وزیر بهداشت انتخاب و تاکید کرده اند برنامه پزشک خانواده در جمعیت شهری ایران است. بنابراین متحد هستیم طبق قانون و برنامه های وزیر بهداشت ظرف دو سال آینده کل جمعیت کشور را زیر پوشش برنامه پزشک خانواده قرار دهیم
وی در خصوص دستاوردهای سی ساله انقلاب گفت: ما در خصوص ایذر با لبنان همکاری های مشترک داریم و آمادگی توسعه برنامه های مشترک در خصوص سل، و بقیه بیماری های واگیر را داریم همچنین می توانیم همکاری های خوبی را در زمینه بیماری های غیر واگیر مثل دیابت، سرطان و بیماری های قلبی و عروقی داشته باشیم.
مصداقی نیا خاطر نشان کرد: تنها دانشکده بهداشت منطقه امرو دانشکده آمریکایی بیروت است و با آنها همکاری های خوبی داریم و منتظر توسعه همکاری های دیگر هستیم./عط
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.