سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین تفاهم نامه مشترک بین پلیس، بیمه مرکز و سندیکای بیمه گران امضا شد

اولین همایش مشترک پلیس راهنمایی و رانندگی و صنعت بیمه با هدف تامین امنیت و نظم در جامعه و تسریع در پرداخت خسارت زیان دیدگاه تصادفات برگزار شد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران همایش مشترک پلیس راهنمایی و رانندگی و صنعت بیمه با هدف تسریع در پرداخت خسارت زیان دیدگان تصادفات خسارتی و تسهیل در عبور و مرور با حضور سردار اسکندر مومنی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کریمی، رئیس کل بیمه مرکزی و مدیران شرکت های بیمه و کلیه فرماندهان صبح امروز در مجموعه ورزشی فرهنگی تلاش برگزار شد.
این همایش با هدف راه کارهای اجرایی و تعاملات گسترده و همکاری پلیس و بانک و بیمه برپا شد.
محمد کریمی، رئیس کل بیمه مرکزی ضمن تاکید بر تامین آرامش و امنیت مردم در سایه تعامل بین بانک و بیمه و پلیس اظهار داشت: باید شرایطی را ایجاد کنیم که بیمه گران در پرداخت خسارت ها وقفه نکرده و آن را به موقع پرداخت کنند که این امر نه تنها از وظایف پلیس محسوب می شود بیمه هم به نوعی در این امر باید مشارکت داشته باشد.
وی افزود: پلیس امروز یک تغییرات اساسی کرده و از تکنولوژی های روز در ارائه خسارت به مردم استفاده می کند حال وجود یک ناظر بر نحوه انجام وظایف پلیس ضرورتی ندارد چرا که اندک تخلفاتی که از نظر پلیس پنهان می ماند، به این معنا نیست که در کارشان کوتاهی کرده اندو خسارات ناشی از این تخلفات را بیمه جبران می کند.
کریمی اظهار داشت: بیش از 1 میلیون موتور سیکلت به دلیل تخلف در قانون توقیف شده است که این امر موجب می شود که موتور سواران کمتر به تخلف بپردازند. این در حالی است که با توقیف و اعمال جریمه های ارسالی به درب خانه متخلفین، از تخلفات کاسته شده و نظم بیشتری را در تهران حکم فرما کرده است.
وی عنوان کرد: در حال حاضر باید فکری به حال معضلات جدی بیمه نامه های موتور سیکلت ها کرد و با بررسی هایی که بر جریمه های آن ها می شود رغبت به کسب بیمه را در موتور سواران بیشتر کرد.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: باید به عنوان قدم اول شرکت های بیمه ای را در کنار پاسگاه ها قرار دهیم تا به محض نیاز اقدام به بیمه شخص ثالث شهروندان کنند و از میزان خسارت ها در طی این اقدام بکاهیم. همچنین صدا و سیما و رسانه های ملی با قدمی در جهت فرهنگ سازی بیمه برداشته و آن را لازم و واجب قلمداد کنند.
وی در خصوص گام های نخستین این مشارکت ها چند راهکار ارائه داد و گفت: تعاملات بیمه و پلیس باید بیشتر از گذشته شود چرا که کفایت لازم را ندارد. همچنین با اطلاع رسانی مستمر و استفاده از امکانات رسانه ملی، فرهنگ استفاده از بیمه را ترویج کنیم و در کنار آن فکری به حال اصلاح وضعیت خودروسازان شود و صنعت بیمه را همراه خود بدانند چرا که ایمن بودن خودروها تاثیر به سزایی در ایجاد مشکلات و نقایص خسارت ها دارد.
وی در ادامه تاکید کرد: اطلاع پیدا کردن پلیس از مقررات و محدودیت های صنعت بیمه و به کارگیری و استفاده از تکنولوژی در صنعت بیمه و برخورد و جلوگیری از قانون شکنی از اهمیت بالایی برخوردار است.
در حین برگزاری این همایش سردار مومنی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ضمن تاکید بر نقش صنعت بیمه در انضباط ایمنی و آرامش برای مردم افزود: پلیس این وظیفه را بر عهده دارد و باید تلاش کنیم ظرفیت های خود را ارتقا دهیم.
سردار مومنی اظهار داشت: صنعت بیمه می تواند تا 15 درصد در کاهش حجم ترافیک و افزایش انضباط در تهران تاثیر داشته باشد. این در حالی است که روزانه 300 تصادف صورت می گیرد که در این صورت با پرداخت به موقع خسارت ها، در وقت مردم صرفه جویی می شود و نظم را در جامعه حکم فرما می کند.
وی عنوان کرد: در پی این تفاهم نامه و شراکت بین بانک و بیمه و پلیس، باید چند مسئله بررسی شود که تلاش برای بیمه موتور سیکلت ها، پرداخت سقف خسارت تا مبلغ 29 میلیون و 250 هزار تومان در جهت کاهش حجم ترافیک و حضور گشت های پرداخت خسارت در صحنه تصادف را شامل می شود.
در پایان مراسم تفاهم نامه ای مشترک بین پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی ، بیمه مرکز و سندیکای بیمه گران ایران به امضا رسید تا در حین تعاملات گسترده در جهت ایجاد نظم و امنیت ، به مردم خدمات مفیدی داده شود./ل 

گزارش از مرضیه فرزعلیان
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.