سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز اجلاس سران چين و اتحاديه اروپا

اجلاس سران چین و اتحادیه اروپا امروز در حالی آغاز شد که انتظار می رود ايران و بحران بدهی اروپا محور اصلی مذاکرات این مقامات بلند پایه باشد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، این اجلاس در حالی برگزار می شود که روز گذشته موسسه اعتبار سنجی مودیز ، رتبه اعتباری اقتصاد ایتالیا ، اسپانیا و پرتغال را کاهش و هشدار داد فرانسه، انگلیس و استرالیا نیز در معرض خطر جدی این بحران قرار دارند.

بر اساس اين گزارش، دولت پکن نگرانی عمیق و فزاینده خود را از بحران اقتصادی اروپا که بزرگترین بازار صادرات این کشور به شمار می رود، ابراز داشته و از مقامات بلند پایه اتحادیه اروپا خواسته است برای رفع این نگرانی ها تلاش کنند. هرمان ون رومپوی رئیس اتحادیه اروپا اعلام کرد اوضاع اقتصادی اروپا و چین بسیار به یکدیگر مرتبط است.

رامپوی به نخست وزیر چین گفت: این موضوع بسیار حائز اهمیت است که اتحادیه اروپا و چین دستور کار مشترکی را در پیش گیرند و به مشکلات جهانی بپردازند. همچنين ون جیابائو پس از دیدار و گفتگو با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت : کمک به برقراری ثبات در بازار اروپا در واقع کمک به خود ما است .ما باید سیاست های صادرات و واردات را ثابت نگه داریم./ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.