سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غذا را پس از سرد شدن در يخچال نگهداري کنيد

قبل از قرار دادن مواد غذايي پخته در يخچال و يا فريزر ، صبر کنيد تا کاملاً خنک شده باشد.

به گزارش سرويس علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ محمدرضا زارع، کارشناس موادغذايي با اشاره به رعايت اصول در آشپزخانه براي پيشگيري از بروز مسموميت غذايي اظهار داشت: هميشه قبل از تهيه غذا دست هاي خود و قبل از غذا دادن به کودک دست هاي او را بشوييد.

محمدرضا زارع توصيه کرد: کارد و تخته آشپزخانه بايد بلافاصله پس از استفاده شسته شده و در هواي آزاد خشک شوند.

وي توصيه کرد: سطل زباله آشپزخانه را در فواصل کوتاه تخليه کنيد.

اين کارشناس موادغذايي با بيان اين مطلب که گوشت، ماهي خام و تخم مرغ را جدا از ساير مواد غذايي نگه داري کنيد و پس از تماس با هر يک از اين مواد غذايي ، دست هاي خود را بشوييد تصريح کرد: براي خرد کردن گوشت يا مرغ يا ماهي ، از يک تخته آشپزخانه مجزا از تخته مورد استفاده براي خرد کردن سبزيجات و ميوه جات استفاده کنيد.

زارع اضافه کرد: مواد غذايي نگه داري شده در يخچال يا فريزر را فقط يک بار گرم کنيد و در حين گرم کردن نيز از حرارت زياد استفاده کنيد تا ميکروب هاي احتمالي موجود در مواد غذايي از بين بروند.

وي ادامه داد: هميشه بر روي کيسه نگه داري مواد غذايي در فريزر تاريخ روز را بنويسيد تا مواد غذايي در زمان مجاز استفاده شوند.

زارع با بيان اينکه غذاي پخته شده را براي مدت طولاني در خارج از يخچال نگه داري نکنيد توصيه کرد: قبل از قرار دادن مواد غذايي پخته در يخچال و يا فريزر، صبر کنيد تا کاملاً خنک شده باشد.

اين کارشناس موادغذايي در ادامه متذکرشد: همه مواد غذايي و نوشيدني را در ظرف در بسته نگه داري کنيد يا نايلون تميز روي آن بکشيد و سپس در يخچال يا فريزر نگه داري کنيد تا احتمال ورود ميکروب به آن کاهش يابد./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.