سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیمه 181 زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد بهزیستی

بر اساس اعلام وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی 181 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد بیمه اجتماعی می شوند.

به گزارش

خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران

، ‌زنان سرپرست خانوار همان هایی که با سختی و مشقت فراوان برای خود و خانواده شان روزی فراهم می کنند.

در این روزگار سخت است گذران زندگی بدون وجود مرد، اما همین شیرزنان با اراده هایی آهنین بدون خستگی زندگی را بر روی چرخهای خیاطی می گذرانند چرخهایی که شاید بعد از چندین سال کار مداوم دیگر نچرخد و خانه نشینی آخرین چاره زنان سرپرست خانوار باشد اما به راستی برای تامین آتیه زنان سرپرست خانوار چه باید کرد؟! آیا این زنان تا آخر عمر باید مشغول کار باشند!!!

چندین سال است که مسئله بیمه شدن زنان سرپرست خانوار به موضوعی برای جلب رضایت آنان تبدیل شده اما هر ساله این موضوع در حد حرف باقی می ماند.

اما انگار خبرهایی در راه است خبرهایی که زنان سرپرست خانوار را خوشحال می کند.

همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی در اولین نشست خبری خود از بیمه 45 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی تا پایان سال جاری خبر داد. وی که بیمه زنان سرپرست خانوار را جزو اولویتهای امور سازمان بهزیستی عنوان کرده بود گفت:‌بخش اعظمی از سهم حق بیمه زنان سرپرست خانوار توسط سازمان بهزیستی پرداخت می شود و از این بابت حمایت خوبی از زنان سرپرست خانوار می شود.

در ادامه نیز دکتر مظفر کریمی مدیر کل بیمه های اجتماعی وزارت تعاون رفاه و کار اجتماعی نیز با بیان اینکه بر اساس بند (ج) ماده 39 قانون برنامه پنجم توسعه زنان سرپرست خانوار نیازمند تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی باید با پرداخت حق بیمه از سوی دولت بیمه شوند و بر اساس آخرین آمارهای به دست آمده تا این لحظه 181 هزار زن سرپرست خانوار نیازمند تحت پوشش بیمه های اجتماعی قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در این نوع بیمه دولت باید تمامی حق بیمه را پرداخت کند و معمولا بودجه دولت با تاخیر پرداخت می شود به همین دلیل مشکلاتی برای تامین بودجه و منابع مالی بیمه زنان سرپرست خانوار وجود دارد اما این برنامه برای سال آینده هم ادامه دارد.

به هر حال بیمه زنان سرپرست خانوار نقطه عطفی است بر خدمات اجتماعی به این قشر امیدواریم تا پایان برنامه پنجم توسعه تمامی زنان سرپرست خانوار نیازمند تحت پوشش نهادهای حمایتی از بیمه های اجتماعی برخوردار شوند./ز
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.