سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکرار سناریوی 2 سال پیش محیط زیست؛

آیا سازمان محیط زیست آمادگی انتقال ببرها را دارد؟

رئیس سازمان محیط زیست کشور در حالی از انتقال 4 قلاده ببر روسی خبر می دهد که انگار این سازمان هنوز در تدارک مکان نگهداری این ببرها در بلاتکلیفی به سر می برد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، طبق اعلام سازمان محیط زیست کشور قرار است تا پایان سالجاری یا اوایل سال 1391 چهار قلاده ببر سیبری به ایران منتقل شوند.

این خبر در حالی رسانه ای می شود که سازمان محیط زیست هنوز مکان نگهداری این ببرها را مشخص نکرده و چند گزینه نظیر پناهگاه حیات وحش میانکاله پردیسان و سمسکنده را روی میز کار خود دارد.

این روند حکایت گر تکرار تلخ تاریخ در ساختمان سبز پردیسان را رقم خواهد زد زیرا 2 سال پیش نیز ببرهای روسی در میان هیاهوی تبلیغاتی و البته اعتراض گروه های محیط زیستی وارد کشور شدند اما به دلیل آماده نبودن زیستگاه ببرها عدم گذراندن شرایط قرنطینه و بدون حضور مسئولان سازمان دامپزشکی و البته بدون هیچ فوت وقتی از مهر آباد به پارک ارم منتقل شدند تا با گوشت الاغ موردپذیرایی قرار بگیرند.

این غذاهای لذیذ آماده به بیماری مشمشه بودند که در نهایت ببر نر را کشته و ببر ماده را برای همیشه به قرنطینه فرستادند.

حال با وجود این مسائل محمدی زاده رئیس سازمان محیط زیست کشور در پاسخ به سئوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر آمادگی محیط زیست برای انتقال این ببرهای روسی گفت: طرف روسی آماده انتقال است اما ما تاکید داریم کارشناسان روسی به ایران سفر کنند و شرایط میانکاله را مورد بررسی قرار دهند.

وی با اشاره به مطلب بالا افزود: ببرهایی که قرار است وارد کشور شوند در صورت تایید کارشناسان روسی در میانکاله مستقر شوند.

رئیس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به زمان مناسب برای انتقال ببرها خاطر نشان کردک ما ترجیح می دهیم این انتقال در زمستان انجام شود که البته در صورت بروز مشکل فصل بهار نیز زمان مناسبی خواهد بود.

حال باید دید در میان شک و تردیدهای کارشناسان محیط زیستی و عدم آمادگی سازمان محیط زیست آیا سلامت ببرهای روسی تضمین می شود یا اینکه سرنوشت ببرهای 2 سال پیش برای آنان رقم خواهد خورد./ز
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.