سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

مركزی جزو پنج استان اول كشور در ابتلا به آلزایمر است

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران آلزایمر استان مركزی گفت: این استان از نظر ابتلا به بیماری آلزایمر جزو پنج استان اول كشور است كه باید به صورت علمی دلایل شیوع آن ارزیابی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران  ،زارعی افزود : هم اكنون 127 بیمار در این انجمن پرونده دارند و از خدمات حمایتی، درمانی و كمك توانبخشی بهره مند می شوند.
وی توضیح داد: آلزایمر نوعی بیماری مغزی و سیستم عصبی است كه در طول زمان روند افزایشی داشته و به زوال عقل می انجامد.
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران آلزایمر استان مركزی اظهار كرد: با توجه به گستردگی عوارض، هزینه های درمانی بالا، ناتوانی جسمی و فكری و بروز مشكلات برای خانواده بیمار، تقویت حمایت های جانبی دولت از این بیماری صعب العلاج ضروری به نظر می رسد.
زارعی بیان كرد: شیوع آلزایمر بیشتر در زنان مشاهده می شود كه دلیل این مهم كاهش هورمون جنسی زنانه (استروژن) در زمان سالمندی است.
مدیرگروه بهداشت خانواده مركز بهداشت استان مركزی نیز گفت: بیماری آلزایمر به دلیل هزینه های سربار و عوارض سنگین برای بیماران و خانواده آنها یكی از بیماری های مهم سالمندی محسوب می شود كه باید به آن توجه ویژه شود.
دكتر 'مهین السادات عظیمی' اظهار كرد: بیماری آلزایمر در سه مرحله خود را نشان می دهد كه در مرحله اول اختلال در حافظه كوتاه مدت، مرحله دوم كاهش در قدرت تشخیص و حواس و در مرحله پایانی از بین رفتن كامل هوشیاری مغزی و قدرت عقلانی بیمار است.
وی توضیح داد: آگاهی خانواده ها از مراحل این بیماری و آمادگی برای مواجهه با آن از مباحث بسیار مهم در خصوص آلزایمر است كه باید به كمك نهادهای فرهنگی و رسانه ها ایجاد و تقویت شود.
مدیرگروه بهداشت خانواده مركز بهداشت استان مركزی افزود: افرادی كه از این بیماران مراقبت می كنند در معرض بیماری های جسمی و روانی نظیر افسردگی قرار دارند.
وی تاكید كرد: برای این بیماری هیچ گونه درمان قطعی وجود ندارد ولی می توان روند آن را برای مدتی كند كرد و تنها راه پیشگیری انجام فعالیت برای تقویت حافظه است./س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.