سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آستیگماتیسم شدید لنز نرم مناسب نیست

اگر چشمان فردی آستیگماتیسم شدیدی داشته‌باشد لنزهاي نرم چندان برای او قابل استفاده نیست مگر این‌که از یکسری لنزهای سفارشی استفاده کند. این لنزها برای هر فرد براساس نمره چشم و آستیگماتیسم آن تجویز می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران؛ این روزها لنزهای نرم بیشتر استفاده می‌شوند چون استفاده از آن‌ها بسیار راحت و احتمال ایجاد عوارض آن‌ها کمتر است به خصوص نسل‌های جدید این نوع لنز که از سیلیکون هیدروژن هستند و اکسیژن می‌تواند به راحتی در آن‌ها نفوذ کند و در نتیجه فرد می‌تواند مدت زمان طولانی‌تری از آن‌ها استفاده کند.

 

لنزهای سخت بیشتر به کسانی توصیه می‌شود که با عینک دید خوبی را پیدا نمی‌کنند مثل افرادی که قرنیه‌شان نامنظمی‌هایی مثل قوز قرنیه دارد، در این حالت لنز نامنظمی‌های قرنیه را می‌پوشاند و فرد دید بهتری را پیدا می‌کند. لنزهای سخت نیز این روزها بسیار متفاوت از لنزهای قدیمی هستند، به این معنا که قابلیت نفوذپذیری اکسیژن در آن‌ها بیشتر است. یک نوع دیگر از لنزها، لنزهای هیبریدی هستند که ترکیبی از لنزهای نرم و سخت هستند. مرکزشان لنز سخت است تا نامنظمی‌های قرنیه را بپوشاند و اطراف‌شان نرم است تا تحمل آن‌ها برای فرد آسان‌تر باشد./ع


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.