سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف طولانی مدت مسکن ها موجب بروز آسیب های کلیوی می شود

يك متخصص داروسازی بالینی گفت: مصرف طولانی مدت مسکن ها مخصوصاً مسکن های ترکیبی موجب بروز آسیب های کلیوی می شود.

دکتر هاشمیان، متخصص داروسازی بالینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: به طور کلی اگر هر دارویی خارج از میزان معقول استفاده شود به سیستم های بدن آسیب می زند.

وی با بیان اینکه هیچ دارویی وجود ندارد که عوارض نداشته و فقط اثر درمانی داشته باشد گفت: داروهای مسکن بسته به ترکیب هایی که در آنها وجود دارد و آسیب های گوارشی، کبدی و سیستم های اعصاب مرکزی ایجاد می کند.

هاشمیان تصریح کرد: مسکن ها اگر براساس اصول مصرف شوند مشکل خاصی ایجاد نمی کنند اما اگر در خارج از قاعده مصرف شوند عوارض جانبی آنها بیشتر از تأثیر آنها خواهد بود.

وی با بیان اینکه مصرف طولانی مدت مسکن ها مخصوصاً مسکن های ترکیبی موجب بروز آسیب های کلیوی می شود اظهار داشت: مشکلات گوارشی و آسیب های گوارشی موضوع بسیار مهمی در اثر مصرف مسکن هاست که می تواند منجر به خونریزی های گوارشی شده و در بعضی موارد بسیار خطرناک و کشنده باشد.

*مصرف کورتون در کنار مصرف مسکن ها بیماری های گوارشی را تشدید می کند

در ادامه هاشمیان با بیان اینکه مصرف کورتون در کنار مصرف مسکن ها بیماری های گوارشی را تشدید می کند افزود: افرادی که زمینه مشکلات گوارشی دارند مصرف مسکن ها خطرناک است و این خطرات باید توسط پزشک سنجیده شود.

وی با بیان اینکه برخی از انواع مسکن ها جزو 10 داروی پرمصرف در کشور است گفت: در بسیاری مواقع افراد مسکن ها را جزو دارو به شمار نمی آورند و این خود موجب بروز مشکل می شود.

هاشمیان تصریح کرد: موضوع مهم این است که مسکن ها  براساس نظر پزشک تجویز شوند./ح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.