سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس کل دادگستري استان يزد:

دستگاه قضايي يزد آماده برخورد با هر گونه تخلفات انتخاباتي

نشست کارگروه پیشگيری از تخلفات جرایم انتخاباتی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد با حضور رئیس کل دادگستری و جمعی از اعضای هیات های نظارت و اجرایي انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از دادگستري استان يزد،‌ در ابتدای این نشست رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه تمامی انتخابات متعدد برگزار شده طي سی و سه سال گذشته کشور موجبات سرافرازی نظام و مردم را فراهم نموده است افزود: امیدواریم در انتخابات پيش رو مردم عزیزایران اسلامی با شرکت حداکثری در انتخابات وفاداری خود را به نظام مقدس اسلامی نشان دهند.
غلامحسین حیدری اظهار داشت : خوشبختانه در طول دوران نظام مقدس اسلامی، استان یزد در زمینه برگزاری انتخابات با کمترین چالش و مشکلی روبرو بوده و کاندیدا ها نیز کمترین تخلفات انتخاباتی را داشته اند.
وی بر لزوم پیشگیری از جرایم انتخاباتی تاکید کرد و اظهار داشت : پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی باید به طور جدي از سوی دستگاه قضایی و هیات های نظارت و اجرایی انتخابات استان، مد نظر قرار گیرد.
رئیس کل دادگستری استان یزد در ادامه با اشاره به اختصاص شعبه هاي ويژه اي در دادسرا ومحاکم بدوی و تجدیدنظر استان برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی گفت: اگر تخلفی در زمینه انتخابات صورت گیرد دستگاه قضایی آمادگی دارد تا قاطعانه و در کوتاهترين زمان ممکن با متخلفین برخورد نماید.
حیدری اظهار داشت : متاسفانه قوانین موجود در زمینه برخورد با تخلفات انتخاباتی باز دارنده نیست و ضرورت اصلاح آن به نظر می رسد.
وی یکی از تخلفات صورت گرفته در زمان انتخابات را استفاده تعداد معدودي از کارمندان دولت از اموال دولتی به منظور تبلیغ برای نامزد انتخاباتی خاصی بیان نمود و اظهار داشت: در صورتیکه چنین مواردی گزارش شود دستگاه قضایی با متخلفین بر مبنای قانون برخورد خواهد کرد.
حیدری در پايان حفظ حیثیت و آبروی افراد بويژه نامزدهاي انتخابات پيش رو را ضروری دانست و اظهار داشت: مطبوعات ، خبرنگاران و روزنامه نگاران بايد اين نکته را به خوبي مد نظر قرار دهند و از خدشه دارنمودن حیثیت افراد ،توهین، افتراء و نشر اکاذیب خودداری نمایند.

در پايان اين جلسه مصوب شد تا در اجراي ماده 67 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي، نامزدهاي تاييد صلاحيت شده و رؤساي ستادهاي انتخاباتي آنها و همچنين اصحاب جرايد و مطبوعات استان از سوي معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري در جلساتي دعوت و موارد مقرر قانوني و جرايم انتخاباتي براي آنها تبيين گردد.
تشکيل کميته امحاء جهت از بين بردن آثار تبليغاتي خلاف قانون ، ايجاد کارگروه شهرستان پيشگيري از تخلفات و جرايم انتخاباتي در شهرستان هاي استان به رياست دادستان عمومي و انقلاب هر شهرستان و اعلام شماره تلفني از سوي معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري کل استان براي دريافت گزارشات مردمي در خصوص تخلفات انتخاباتي از ديگر مصوبات اين جلسه بود. /ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.