سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت و ساز مقطعي در ايران نگران كننده است

ساخت و ساز در ايران در حال حاضر مقطعي بوده كه بايد به سمت يك سيستم كل نگر حركت كند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛‌مسلم بيات در همايش معرفي و تجليل از واحدهاي برگزيده واحدهاي ساختمان با بيان اينكه ساخت و ساز در كشور ايران براساس نگاه اسلايدي بوده است، گفت: ساخت و ساز در كشور بايد در قالب يك سيستم كلي نگر بوده كه بايد از فرآيندهاي متعددي همچون طراحي، نگهداري و مصالح استاندارد و صحيح استفاده شود.

وي در ادامه افزود: صرف توجه به يك فعاليت و داشتن منابع  استاندارد به تنهايي نمي تواند ساختمان استاندارد بسازد بنابراين بايد تمامي اصول و نظارت ها به طور كامل انجام شود.

بيات در ادامه خاطرنشان كرد: ساخت و سازهاي مقطعي و اسلايدي به ساخت و ساز معضلاتي را ايجاد كرده كه در صورت بي توجهي مي تواند موجب بروز حادثه شود.

مدير كل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان تهران تصريح كرد: بدون ترديد استاندارد كردن فرآيند ساخت و ساز از طراحي تا اجرا، نظارت بر اجرا و تعمير و نگهداري ساختمان و بهره مندي از مواد و مصالح ساختماني استاندارد علمي ترين و اقتصادي  ترين واكنش براي مقابله با آثار و پيامدهاي زلزله است.

بيات در ادامه خاطرنشان كرد:‌ طراحي مناسب ساختمان، استفاده از شيوه ها و الگوهاي روز دنيا، بهره مندي از افراد واجد صلاحيت، نظارت اصولي و نظام مند از طراحي تا تعمير و نگهداري ساختمان ها بايد در كنار استانداردسازي مصالح مورد توجه جدي قرار گيرد./ق2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.