سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دامنه رسوايي واترگيت انگليس وسيع‌تر مي‌شود

شرکت رسانه های نیوزکورپوریشن روپرت مرداک(مستقر در نیویورک) با احتمال فزاینده تحقیقات تمام عیار توسط مقامات آمریکایی مواجه است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردين، دامنه پرونده استراق سمع در غول رسانه ای "نیوز کورپوریشن" و پرداخت رشوه از سوی کارکنان آن به آمریکا گسترش می یابد. به نوشته شماره امروز روزنامه گاردین، شرکت رسانه های نیوزکورپوریشن رابرت مورداک(مستقر در نیویورک) با احتمال فزاینده تحقیقات تمام عیار توسط مقامات آمریکایی مواجه است که بخشی از تحقیقات دنباله دار درباره پرداخت رشوه به مقامات رسمی خارجی محسوب مي شود.

این تحقیقات پس از جدیدترین دور بازداشت روزنامه نگاران ارشد در روز شنبه در نشریه "سان" صورت می گیرد. 10 فرد بازداشت شده مظنون به تبانی و پرداخت رشوه به مقامات رسمی اند. مورداک که به تلاش برای سرپوش گذاشتن بر استراق سمع در امپراطوری رسانه ای خود متهم است، اواخر این هفته در ارتباط با مشکلات پرفروش ترین روزنامه انگلیس عازم لندن می شود.

اين گزارش حاكيست، پیگرد حقوقی شرکت رسانه ای مورداک طبق قانون آمریکا در مورد پرداخت رشوه در خارج که بر اساس آن رشوه دادن به مقامات رسمی توسط شرکتهای آمریکایی  نیوزکورپوریشن را در معرض جریمه دهها میلیون دلاری و خطر محکوم شدن مدیران اجرایی آن به حبس قرار می دهد. در اين صورت پیامدهای رسوایی استراق سمع در شرکت رسانه ای مورداک به آمریکا گسترش خواهد یافت.

گفته می شود "مارک لویز" وکیل اصلی پرونده رسوایی استراق سمع در انگلیس در مراحل پیشرفته طرح اولین پرونده خود بر ضد نیوز کورپوریشن در سوی دیگر اقیانوس اطلس است. مقامات آمریکا از جمله اف بی آی قبلا تحقیقات شان را درباره امپراطوری رسانه ای مورداک بر سر نقض قانون آمریکا در خصوص پرداخت رشوه به مقامات رسمی خارجی تسریع کرده اند. تحقیقات «اف بی آی» عمدتا بر ادعای پرداخت های غیرقانونی و رشوه توسط کارمندان نیوز کورپوریشن متمرکز بوده است./ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.