سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نكاتی برای خرید جاروبرقی

جاروبرقی از لوازمی است كه ارتباط مستقیم با پاكیزگی خانه دارد. پس برای اینكه از خرید یك جاروبرقی رضایت خاطر داشته باشید باید به نكاتی توجه كنید...

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران، در وهله اول باید نوع انتخاب خود را مشخص كنید. اینكه شما جاروبرقی را برای چه منظوری تهیه می‌كنید، بسیار مهم است. جاروبرقی كه برای یك خانه 50متری خریداری می‌كنید با آنچه برای پاكسازی یك خانه 150متری تهیه می‌كنید بسیار متفاوت است.
قدرت جاروبرقی كه برای محیط‌های بزرگ انتخاب می‌كنید باید بیشتر باشد.
میزان قدرت جاروبرقی كه فروشندگان اصطلاحا آن را وات می‌نامند، بسیار حائز اهمیت است.
وات در حقیقت یك واحد بین‌المللی برای اندازه‌گیری میزان قدرت و توان هر وسیله یا دستگاه برقی است. در واقع همین وات است كه كار شما را راحت‌تر یا سخت‌تر می‌كند.
اكثر جاروبرقی‌های موجود در بازار غالبا میزان توانی حدود 1000 تا 2200 وات دارند. البته قیمت‌ها نیز بستگی شدیدی به میزان توان جاروبرقی دارند.
وزن جاروبرقی از فاكتورهای مهم دیگری است كه هنگام خرید باید به آن توجه كنید.
اگر هم جزو افرادی هستید كه به سر و صدا حساس هستید باید از جاروبرقی‌های كم‌صدا استفاده كنید كه امروزه در بازار موجودند.
البته امروزه جاروبرقی‌های ضدباكتری نیز به بازار عرضه شده‌اند كه در این جاروبرقی‌ها یك مخزن جداگانه برای چرخش هوا وجود دارد كه درون این مخزن یك فیلتر و لایه برزنتی تعبیه شده است. این فیلترها در حقیقت عملیات ضدعفونی كردن ذرات هوا و غبار را انجام می‌دهند.
در مورد جاروهای شارژی نیز باید به عمر باتری جارو توجه شود. این نكته را نیز در نظر داشته باشید كه جاروكشی محیط‌های بزرگ باید به تناوب صورت گیرد و هر 20دقیقه یك بار جاروبرقی را خاموش و پس از یك استراحت 5 دقیقه‌ای مجددا روشن كرد.
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.